display

Yow ik heb een probleem met een display ( http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=344530 ).
Ik heb dus zo 5 displaytjes en ik zou daar graag door middel van een pic controller text willen laten op verschijnen.
Maar hoe moet ik dat doen ?? Is er meschien een soort ic'tje dat ik met de pic controller kan verbinden en een binair getal naar het ic'tje door zend en het dan omzet naar een letter die wordt afgebeeld op de display ???? Of hoe wordt dit anders gedaan ??? ( de text moet wel herprogrameerbaar zijn) . Alle ideen zijn welkom .

[Bericht gewijzigd door digi op maandag 24 juni 2002 23:11:08

God schiep de wereld, wij het internet ...
Hugo Welther

Moderator

Dit topic is een tijd geleden ook al aan de orde geweest. Kijk eens in het archief.

Je hebt een 'karaktergenerator' nodig op dit soort dispays aan te sturen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Een "karaktergenerator" !?!?! Wat is dat maar ik zal inderdaat even in het archief kijken. thx.

In het arcief staar niets over een karaktergenerator .
Hoe werkt deze eigenlijk ??? En hoe moet ik deze aanstuuren ??

Hugo Welther

Moderator

Dit is een chippie die de display vertelt welke ledjes aan moeten voor een bepaald cijfer/letter.

Er heeft in Elektuur Juni 2001 een punt-matrix LED display gestaan.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op dinsdag 25 juni 2002 07:39:52

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Tja ik heb jammer genoeg geen electuur en inengels ben ik ook al niet zo goed . Weet er meschien iemand een karaktergenerator voor letters op dit display te krijgen ???
Zo ja zouden jullie mij de data cheat daar van kunnen geven ??? En of hoe ik dit moet doe met een pic controller.

Hugo Welther

Moderator

Op die site van die link staat anders perfect uitgelegd, hoe het moet met een Pic. Zelfs de sourcecode, etc. staat er bij.

Probleem is dat het ook geen Engels is maar voor een groot deel in het Maleis.

Maleis ?!?!?! () Je kan ook de getaletjes op het schema niet goed aflezen . En ik zie wel veel ic'tjes voor nog maar 1 displaytje.

[Bericht gewijzigd door digi op dinsdag 25 juni 2002 15:39:18

daarom moet je de pdf file down

Oké maar kan ik dat ook doen met de pic 16f84a en dan heb ik die serial link toch niet meer nodig ????
Moet ik deze schakeling dan 5 keer bouwen ???
En hoe met ik dit dan programmeeren mat de pic 16f84a ???
En kan ik hier verschilende dngen na elkaar laten op komen ???

[Bericht gewijzigd door digi op woensdag 26 juni 2002 15:32:18