HD38701A08 LCD Display Controller

Hallo allemaal,

Ik heb ergens een heel geinig oud LCD display gevonden met een display controller erbij. het gaat om een relatief simpel 4 maal 7 segments displaytje. alleen wat ik mij dus afvraag van dit displaytje + zijn controller is wat de pin configuratie is... het ic heeft aan de aanstuur kant 12 pinnetjes. deze zitten voorgesoldeerd aan meetpinnetjes zodat je ze kan aansluiten. heeft iemand een datasheet van de HD 38701A08 ? of een id wat de aansluiting is ? de pinnetjes zijn 2 serieus van 6 pinnetjes. nou is de grote vraag welke pinnen zijn voeding en welke signaal. en wat voor signaal verwacht et ic ?

Met vriendelijke groet,

Stephan de Wit

Met vriendelijke Groet, Stephan de Wit

Als je met google niks kunt vinden zou je kunnen kijken op het ic of daar een fabrikant op staat. Misschien kun je dan op de website van de fabrikant een datasheet vinden, of een email-adres waar je er naar kunt vragen.

Daniel

staat alleen een logo op van een fabrikant welke ik helaas niet herken. bovendien is deze zo oud dat ik vermoed dat hij nergens vermeld zal zijn. het enige waar ik op kan hopen is op iemand die hem toevallig kent of weet hoe je (veilig) achter de pin configuratie kan komen

Met vriendelijke Groet, Stephan de Wit

HIER
staat hoe je het zonder datasheet moet aansluiten.

Ives

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Helaas staat daar alleen de methode hoe je erachter kan komen als je WEL de datasheet van de controller hebt, maar ik heb van zowel het display als de display controller geen datasheet.

Met vriendelijke Groet, Stephan de Wit

maak 's een foto of scan van het logo, of probeer het na te tekenen. Misschien herkent iemand anders 'm wel.

Daniel

Ok ik heb ff foto gemaakt. dit is lcd scherm + controller. zag nu dat er inneens door de camera ook een typenummer op het lcd schermpje staat.

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=LCD.jpg

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op woensdag 4 augustus 2004 23:40:10

Met vriendelijke Groet, Stephan de Wit