Servomotor 360° instelbaar

Hoi allen,

voor een projectje ben ik op zoek naar een servo die :
-vrij stevig is uitgevoerd,
-360° instelbaar is (dus NIET een continue servo)

ik heb al wat rondgezocht maar alle 360° servo's zijn er zonder instelmogelijkheid , ofwel hebben ze meer °

Iemand een ideetje ?

thx

Arco

Special Member

Is toch irrelevant of je meer als 360 graden kunt draaien? Kwestie van goed aansturen (en eventuele terugkoppeling) en er is geen probleem.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Denk dat je de vraag niet goed hebt begrepen Arco, ofwel ben ik niet duidelijk genoeg geweest :-)

De servo's die ik vind zijn instelbaar van 0-180° via pulsbreedte, ofwel
zijn het servo's die niet instelbaar zijn en dus 360° ronddraaien.

Een potmeter gaan toevoegen en het signaal terugkoppelen kan inderdaad ook, maar ik had liever een veel eenvoudiger oplossing in de vorm van een 360° instelbare servo, vandaar.

Je zou de potmeter in een standaard modelbouw servo kunnen vervangen door een 3-slagen exemplaar of zo; de elektronica stuurt de motor aan om de potmeter op de gewenste waarde te krijgen, maar heeft geen idee van het aantal omwentelingen van de motor.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

doe je zoiets meestal niet gewoon met een stappenmotor?
neem aan dat TS iets van positiebepaling o.i.d. wil gaan doen?

en anders goed zoeken,
er zijn wel servo's die meer dan 1 rotatie kunnen
https://www.servocity.com/html/hs-785hb_3_5_rotations.html#.VVzUlfntlB…
wordt waarschijnlijk wel zoeken waar je die vandaan kunt krijgen

Ja, die bestaan gewoon. Zeilwinch servo's (om op een bootje het zeil te kunnen verstellen).
Zoekterm: Sail winch servo.