Intervalschakelaar voor microservo

Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijk controllertje tussen een batteru=ypack en een microservo motortje. Het gaat om het ontspannen van een camera voor interval(time lapse) opnamen. In de bijgaande foto's een voorbeeld van een (kapot) exemplaar dat ingeveer 25 mm lang is. Het moet zo klein zijn omdat het allemaal bovenop een klein camaraatje geschoven moet kunnen worden. Er zitten 2 x 3 pennen aan om in de in- en uitgaande stekkertjes te steken en de intervaltijd is (was) met een schroefje instelbaar van 3- 30 seconden ongeveer. Servo motor (die een draai van 45 graden heen en weer maakt)en batterij zijn 6 volt. Ik heb sterk de indruk dat hiervoor twee bestaande, standaard componentjes gebruikt zijn. Maar welke en in welke schakeling?
m vr gr Ronald

Shiptronic

Overleden

Ik vermoed een 555, maar war staat er op het zwarte ic ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Damn the torpedoes, full speed ahead!

Dank voor uw reactie, bedoelt u dat de zwarte IC PIC10F202 is? Betekent het dat ik die zo in de winkel kan kopen?

Shiptronic

Overleden

Ja, maar dan zijn ze blanco, er moet nog een programma in.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Aha, ik hoopte dat ik van een paar in de winkel verkrijgbare onderdeeltjes zo'n intervalschakelaartje kon maken. Maar dat ligt dus ingewikkedelder.

Shiptronic

Overleden

Er gaan meer wegen naar Rome, laten we eens beginnen met welk type en merk camera we hier van doen hebben, foto's helpen daar bij ook bv, hoe ziet de connector op de camera er uit?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lucky Luke

Golden Member

Voor een heel andere weg naar Rome: als eens aan chdk gedacht?

Diverse canon compactcamera's waar dat op kan draaien zijn inmiddels tweedehands goedkoop te krijgen.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Het gaat om een mechanische installatie van batterij en servo motor, die met een 'vinger' telkens op de ontspanknop drukt. Op de camera zelf zijn verder geen in of uitgangen waar je een ontspanner op aan kunt sluiten. De camera heeft weliswaar een eigen time lapse mogelijkheid maar die is (in tijd) te beperkt.