Voeding 298CP-4A uit Philips 42PFL7404 Geeft tikkend geluid

Hallo
ik heb hier een philips tv 42PFL7404 waarvan de voeding een tikkend geluid geeft.
Het is dit board dsp 298CP-4A

Ik kan de locatie v/h tikkende onderdeel niet precies achterhalen i.e.g komt het bij het hoogspanningsdeel aan de linkerkant vd print vandaan.
De transformator of de onderdelen bij het koellichaam. De onderdelen zien er verder nog goed uit.

De tv doet het verder prima...alleen dat tikken :( Helaas is deze voeding niet meer leverbaar.

Ik heb wel wat verstand van elektronika maar geen idee wat het tikken veroorzaakt..

Meest waarschijnlijk doorslag in het hoogspanningscircuit.
Kan een van de spoelen/transformatoren zijn.

Bekijk de print eens bij donker, of je ergens flitsjes ziet.
Het kan ook heel goed een soldeerpunt/eiland zijn waar het soldeer is gecorrodeerd en hierdoor overslag ontstaat.

Een bewust component kan isolatie hebben wat iets vergaan is door de tijd of warmte. Vervangen is de beste optie.
Als het een soldering is, dan even opnieuw vloeien met wat soldeer.

Ooit zelf nog meegemaakt bij een oude TV met beeldbuis.
Een soort knetteren of knisperen, maar TV zelf speelde perfect.

Bleek dat er rond hoogspannings-circuit nogal wat stof zich afzet, echt zwart stof dat licht aangebrand ruikt.

Na verwijderen en reinigen van de print in de TV was het knetteren helemaal verdwenen!

De print even oppoetsen met borstel en stofzuiger kan ook al helpen.
Afijn ik bedoel maar, je kan het eens proberen natuurlijk als dat het probleem oplost.

Beter is nog met perslucht even uitblazen.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.