Ik heb mijn huishoudelijke installatie voorzien van een Dominica systeem. Alles werkt goed, alleen lijk ik wat problemen te hebben met mijn in elkaar geknutseld brouwsel:
Omdat ik 3 digitale uitgangen te kort kwam bij lijn domotica heb ik mijn analoge uitgang omgetoverd naar digitale uitgang, dit door de analoge uitgang 0-10volt een relais te Laten schakelen van 3-32 VDC. Als ik de relais laar schakelen door de Dominica, werkt deze en brand er ook een lampje op.
Hang ik nu een lamp aan de relaiscontacten om te schakelen, dan gaat mijn lamp gewoon branden. Het rare is dat als ik meet op mijn lampdraden met de voltmeter, ik bij geschakeld 241 Volt heb (spanning in lijn bord), is de relais niet geschakeld dan meet ik 222 Volt op mijn lampdraden. Het lijkt dus dat hij niet geschakeld toch nog door laat. De lamp brand echter wanneer hij niet geschakeld is niet flauw ofzo, terwijl ik zou denken dat een lamp bij 220 volt toch nog kan branden... Iemand hier een verklaring voor of iets dat ik over het hoofd heb gezien? Gebruikte relais is een Fotek SSR-10DA, solid state type relais. Aansluitingen zijn zeker juist : + : de 10V van de analoge uitgang van mijn Dominica module, -: 0Volt, en te schakelen draad op het schakelcontact.