rgb led string doorlussen?

Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen

Ik ben op zoek geweest naar WS2801 en WS2811 digitale rgb led strings. Ik vroeg me echter af tot hoeveel pixels je deze maximaal kunt doorlussen op 5 of 12V. En dan met welke controller, arduino krachtig genoeg?

dit is voor een grote modulaire display. Een goal van 1600 pixels zou ideaal zijn.

mvg

Met een WS2812B (5V) is doorlussen van de digitale lijn geen enkel probleem. De meeste controllers van Arduino Nano V3 tot de echte controllers ondersteunen zeker tot 2048 leds (pixels).

Je moet wel om de <=300 leds zeker een nieuwe voedingslijn aanbrengen die krachtig genoeg om de volgende <=300 leds te voeden. Enzovoort. Dab heb je wel een paar dikke voedingen nodig.

Zie dit topic en de foto's.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1719564#1719564

Deze voedingen gebruik ik.
www.ebay.com/itm/201211569532

(De foto klopt niet helemaal meer, tegenwoordig zitten er drie uitgangen op)

Een van mijn favoriete eBay stores die goed spul verkopen.

I love it when a plan comes together !

Iets richting 100A (1600 * 60 mA) ga je niet door die flex PCB trekken.. :)
Ik heb recent een projectje gedaan met vier meter van het 60 led/m Neopixel-spul, dat voed ik met 5V uit een oude PC voeding op twee plaatsen op 1/4 en 3/4 van de lengte.
De processor moet voldoende RAM hebben om alle pixels in op te slaan; deze 240 pixels draaien op een Arduino Leonardo met 2,5 kB.