prijzen attiny 85 en andere

Hallo
Volgens mij zijn de laatste tijd de prijzen gezakt?? of ik heb het mis???
waar vind ik de goedkoopste Attiny85 chips,of gelijkwaardige???

blackdog

Golden Member

Hi Bertus 45,

Hoeveel wil je er hebben?
Als het om hobby gaat, maakt het niet in mijn ogen niet zo veel uit.
Of je nu vooreen klein aantal 1,50€ voor een chip uitgeeft of 2 Euro,
als je een biertje gaat drinken kost het meer.

Gaat het om werk/productie dan kijk je bij de grote leveranciers.
Farnell, DigiKey, Mouser enz.

Zorg vooral dat je een goed product krijgt en geen namaak.
Dit zeg ik omdat je zoekt naar "goedkoop"

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ja, prima, kopen maar.

Het is al een non-vraag die je stelt, maar als er dan iemand een behulpzame wedervraag stelt ("Hoeveel wil je er hebben"), beantwoord deze dan ook. Als je er maar eentje of een paar nodig hebt is dit topic een hoop gedoe voor een paar dubbeltjes.

If you want to succeed, double your failure rate.

Waarom haal je zoiets van ebay/china? Ik zou dat beslist bij een bekende webshop halen om namaak te voorkomen.

ik wil er stuk of 5.
en dat van Brainbox is een idee,ik zit te kijken hoe je die programmeerd.
Maar lijkt me goed idee.
ga er naar kijken.

@zonnepanneeltje.
ik heb een paar webshops ,in nederland gevraagd,waar hun ze kopen.
raad eens??? in CHINA.
dus wat is er mis met ebay zou ik dan zeggen???
ik heb de afgelopen ander half jaar ,honderden artikelen gekocht op ebay.
alles komt goed binnen.
zoniet krijg je je geld terug.
en wat er goed binnen komt ALLES werkt.

Mensen bedankt allemaal

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op maandag 17 augustus 2015 14:49:53 (51%)

5 stuks. En dan gaat het je om de laatste paar dubbeltjes?

Ik koop best vaak wat in China, maar als het om dit soort prijsverschillen gaat zou ik het comfort en de zekerheid van een lokale leverancier prefereren. Bij Farnell kosten ze (zelfs enkelstuks) ook bijna niks, en morgen in huis.

If you want to succeed, double your failure rate.

en wat er goed binnen komt ALLES werkt.

Sorry hoor, maar bijna niemand is in staat om alle specs van een uC of IC te testen. Zoek het MAX7219 topic maar op, lijken te werken, gaan af en toe de fout in, blijkt uiteindelijk geen Maxim chip in de behuizing te zitten.

Once every few years I have to buy something on eBay just to remind myself why I shouldn't.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@Jochem.
Farnell moet je voor 50 euro minimaal bestellen
en verzend kosten moet je eerst registreren voor je weet hoeveel dat kost

@Roland van leusden ja met die MAX7219 heb je een punt.
maar ligt dat aan de chip?
waren ze nog niet achter dacht ik???

Goed, leveringsvoorwaarden zijn niet voor iedereen gelijk. Maar dan doe je geen Farnell maar een andere winkel. Punt is dat je prijsonderzoek zelf het beste kan doen, je kent immers ook je eigen randvoorwaarden. En als je dan kiest voor ebay, dan kies je ook voor een langere levertijd en een ietwat verhoogd risico.

If you want to succeed, double your failure rate.

Vraag me ook af wat je met alleen een attiny wil gaan doen? Je bent dan ook zo uitgeprogrammeert,
Meestal bestel je een veelvoud van dat bedrag aan randapparatuur, displays, leds, motors enz,
Ik probeer dan ook te bestellen bij die shop die alles op voorraad heeft, anders moet je tig bestellingen gaan plaatsen.
En als een van die bestellingen na 14 dagen niet aankomt/kapot is, ligt je project weer stil.

nou ik heb een boekje .
50 mini microcontroller projecten
leuk printjes maken en attiny 85 programmeren, met attiny en arduino.
heel leuk boekje
Vandaar.
en dat bestellen is een sport geworden,ik bestel van alles ,maar moet voor zo min mogelijk :)

en dat bestellen is een sport verslaving geworden,ik bestel van alles ,maar moet voor zo min mogelijk

Voor zo min mogelijk snap ik wel, gezien al je topics doe je er weinig mee mi en komt het voornamelijk op de plank terecht.

<edit> Niet verboden maar wel jammer mi.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

5 Attiny's85 besteld 5,30 euro
dat van die mini attiny85 micro doe ik maar niet,moet je weer een dure programmer van 30 of 40 euro kopen.
vind ze wel leuk hoor die printjes.

Je bedoelt een usb-kabel die je b.v. toch al voor je telefoon hebt?
Dat is wel een héél dure programmer ja... ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 18 augustus 2015 17:50:03 (53%)

nou ik las dat het met een programmer moest,maar zal het verkeerd hebben???
dat was dus ook waarnaar ik zocht hoe je dat printje met attiny 85 programmeerd????

ik las dit

http://www.instructables.com/id/Digispark-DIY-The-smallest-USB-Arduino…

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op dinsdag 18 augustus 2015 16:01:31 (24%)

Shiptronic

Overleden

Net als een Arduino ? of met een Arduino, die kan je ook programmeren als programmer.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 18 augustus 2015 16:04:22 (60%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

waarom worde het dan zo uitgelegd in die link die ik gaf??
dat je het met een programmer van 40 euro moet doen???

Om de bootloader er initieel in te programmeren, die van die ebay-link zit die neem ik aan al in, net als met een arduino.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 18 augustus 2015 17:46:48 (48%)

ja ik neem ook aan dat de bootloader er al in zit.
maar gaat dan het programmeren van attiny85,om een paar ledjes,te laten branden, via die usb kabel????
of via de pinnetjes?

Nee, een kale attiny85 kun je niet met alleen een usb-kabel programmeren, daar heb je juist een programmer voor nodig.
Alleen die arduino(varianten) kun je direct met usb programmeren.
Dus ik vrees dat je nu juist de "verkeerde" hebt besteld, waar je dus _wel_ een "dure" programmer voor nodig hebt :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 18 augustus 2015 17:47:03 (32%)

@bertus1945
't is ook echt verloren energie bij jou heh.... heb je al ruim een jaar een eenvoudige programmer (voor toch wel een hele 2-3 euri)liggen waarmee je elke 8bit atmel chip kan programmeren...... kwartje valt echt niet heh.....
Jij moet ook echt geanimeerd worden heh :)