12-18 volt motor met schoep/fan

Hallo , ik probeer dit pompje op accu , met beweegsensor aan te sluiten , alles is nieuw MAAR NIET WERKT wat doe ik fout , hier een foto ,

[Bericht gewijzigd door Man Bijt Poes op woensdag 3 februari 2016 19:08:33 (71%)

mel

Golden Member

Ons woordenboek, cq, vertalingen zijn helaas buiten dienst....
AUB graaag in begrijpelijke taal posten wat je nu wilt.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

hoi Mel , k-d = kruimeldief. h-f = haarfohn , ik ben nieuw hier ,

zijn borstelmotoren welke niet veel draaiuren hebben. weet niet wat je ermee van plan bent maar het zijn geen motoren voor veel draaiuren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo , ik ben met een kruimeldief bezig , heb motorhouder gebruikt en met akoesting isoleert , maar maakt nog teveel herrie , een haarfohn is goed geluid , maar die krijg ik niet aan zuigen , alles omgedraaid , schoep , draad , geen zuig kracht beetje , gr Henardi ,

Je kunt nog wel 3x herhalen dat je een haarfohn gebruikt hebt.... Maar je was er zelf ook al achter dat die niet goed is

Dus wat is wel goed?
Wat zijn je eisen
Bouwgrootte, budget?
Heb je statische druk nodig of juist flow?

Een haarfohn probeert veel lucht te verplaatsen met weinig drukverschil.

Een kruimeldief probeert weinig lucht te verplaatsten met veel drukverschil.

Het is een beetje alsof je een formule 1 motor in een tractor zet. Gaat niet werken.

Hoi mennekke, ken ik wel de haarfohn motor gebruiken en in een kruimeldief zetten met schoep van kruimdief

het moet een compact geluidsarm afzuiging zijn die een afmeting heeft 30x10 rond\recht , wat mag kosten kunnen we bellen

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 21 oktober 2015 20:39:25 (34%)

Arco

Special Member

het moet een compact geluidsarm afzuiging zijn

Dan vallen fohns en kruimelzuigers sowieso af...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

nee haarfohn motor in buis 30x10 cm met goede isolatie is perfektheb getest maar zuigt beetje , maaar kruimeldief wel probleem met beste isolatie , is op wc teveel herrie ,

Op 16 oktober 2015 21:55:56 schreef MAN BIJT POES,,:
[...]. het moet een compact geluidsarm afzuiging zijn die een afmeting heeft 30x10 rond\recht ,

Eenheden zijn van belang. 30mmlang? Hoe heb je daar die haarfohn ingekregen?

30cm diameter, 10cm lengte beschikbaar??

wat mag kosten kunnen we bellen ,

De vraag impliceerde niet: "zal ik het voor je doen". Meer van: wat voor budget kan je mee spelen? Moeten het allemaal sloop-onderdelen zijn die je al hebt liggen, of heeft het zin om een nieuw koop-ding voor te stellen?

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 17 oktober 2015 09:03:35 (32%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

gamma

IVC Air buisventilator standaard Ø 100 mm

aansturing via een relais van 12/18volt?

duck-tape does miracles...so do I

Inderdaad, waarom koop je niet gewoon een WC afzuigventilator.. Die zijn er best wel voor gemaakt

Ja, die buizen van (ongeveer?) 10cm diameter zijn "gebruikelijk"

Maar TS zegt toch echt:

Op 16 oktober 2015 21:55:56 schreef MAN BIJT POES,,:
... 30x10 rond\recht ...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Nou als rond 30 zijn afvoerkanaal is wens ik hem veel succes. :)

Wat is die rond 30 trouwens, zijn dat millimeters, centimeters, meters. Niet echt duidelijk dus.

En waarom met 12/18V knoeien als je 230VAC hebt.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hallo een paar fotos van kruimeldief motor en haarfohn motor, de Buis is 30x10 cm . goed ge isoleert , krd zuigt goed af , maaar maak teveel herrie , de hfn is perfekt aan geluid maaar zuigt niet hard , ligt dat aan toerental ?

pa3gws

Golden Member

Lees de post van @blurp eens door.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
fred101

Golden Member

Gewoon een badkamer/toilet ventilator kopen. Ze zijn er met en zonder timer. Tenzij je het leuk vind veel uren te steken in iets wat niet geschikt is om lang te draaien en te weinig lucht verplaatst.

Er is geluid van de luchtverplaatsing en geluid van de motor. En dan kun je nog met resonanties te maken krijgen. Een huilende toiletafzuiging >:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

hoi had ik al , maar toerental van krd motor kan met dimmer zachter laten lopen ?

de afzuiger hoeft maar 2 a3 min te draaien springt aan met sensor

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 21 oktober 2015 20:40:22 (30%)

Op 20 oktober 2015 21:02:33 schreef fred101:
Tenzij je het leuk vind veel uren te steken in iets wat niet geschikt is om lang te draaien en te weinig lucht verplaatst.

Veel uren steken in iets wat er niet (meer) geschikt voor is, en eigenlijk niet (meer) goed werkt, dat heet toch "radiobuizen"?

Op 20 oktober 2015 21:03:53 schreef MAN BIJT POES,,:
hoi had ik al , maar toerental van krd motor kan met dimmer zachter laten lopen ?

Alfabet.

als je de motor van de kruimeldief op 12/18V laat lopen zal die wel lucht verplaatsen,maar ook snel uitfikken. die dingen lopen doorgaans op 2,4 -9,6V. hogere spanning nekt de motor. die van de fohn is wel 12v, maar hoeft alleen lucht te verplaatsen, geen vuil..

koop een goede fan, een 12v pc fan met wat vermogen bijv. zo te horen gaat een wc fan ook niet werken, de fohnfan is niet veel slechter als zo'n ding..

een fan uit een oude server heeft wel wat power, heb er gehad die 1,5A bij 12v deden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hoi Mennekke , het hoeft maar 2 minuten te draaien met sensor , zou je dat kunnen maken , anders kan ik je bellen , gr Henardi

Neem een afzuiging voor een WC of badkamer, die zijn ervoor en zijn reuze goedkoop (zelfs nieuw, maar tweedehands nog goedkoper).

If you want to succeed, double your failure rate.

Hoi het moet in een buis passen 300x80 mm, en buis staat op de grond misschien kan ik je bellen voor info , gr Henardi

Als je me wilt bellen gaat de urenteller lopen en moet ik een adres voor de factuur.

Buisventilator 80mm:
http://www.hprtechniek.com/uploads//Temperatuur/Ventilatoren_Micronel/…

Of pak een meer gangbare 100mm buis-afzuiging met twee 80/100 verloopjes.

If you want to succeed, double your failure rate.