IC DingDong werkend krijgen

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Beste kenner,

Een paar weken geleden begonnen met elektronica (starterspakket voor de echter beginner je kent het wel). Er staan leuke discussies en tools op deze site en ben zo ook wat verder gekomen. Middels een Arduino voor programmeren aangeschaft dat lukt in de basis beginselen ook prima gaat. Elektronica tekeningen lezen lukt in de basis nu ook nog prima. Maar nu heb ik ook, online een IC gekocht, het leek me leuk op een breadboard een dingdong deurbel te maken.
Het Aangeschafte IC, een: RT0302 en een speaker 4ohm10watt. De uitleg van de IC heb ik kunnen vinden op http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/188191/COMCHIP/RT0302.ht… echter lukt het me op geen mogelijke manier te begrijpen wat ik moet doen (qua aansluiten en waarmee qua onderdelen) om deze IC werkend te krijgen. Er hoeft van mij geen knop op of andere functies te krijgen. Het is puur het werkend krijgen van de IC en daar weer kennis mee op te gaan doen.
Misschien handig om te weten, beschik over 9v, 5v, 3v en 1.5v batterijen, veel weerstanden en sterktes, condensatoren.

Alvast bedankt voor het meedenken of het toesturen van een nuttige link!

Jojan