arduino nano

Dit topic is gesloten

Hallo,

ik ben voor mijn Geïntegreerde proef een propellerklok maken. Bij het ontwerpen van het schema van het draaiende deel maak ik gebruik van een Arduino nano, nu heb ik een vraag hierover. De spanningsregelaar die aanwezig is op het bordje en is een ua7805, nu zou ik graag willen weten of ik hier nog de afvlak condensatoren moet toevoegen of zitten deze reeds verwerkt met de spanningsregelaar. En het tweede is of op een arduino nano ook een ontkoppelcondensator aanwezig is.

Alvast bedankt
mvg,
Insert_x

Welnu, wat is er te zien in het schema ? :)

wel het probleem is dat ik niet echt echt aan het schema uit kan, volgens het schema staat het er niet maar volgens dat een kennis van me zei zou het er wel opzitten. Dit is een link naar het schema van de site arduino: https://www.arduino.cc/en/uploads/Main/ArduinoNano30Schematic.pdf

Shiptronic

Overleden

4,7 en 0,1 µF staan beide op het schema?

GIP zwevende bol mislukt ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 11 november 2015 20:08:27 (25%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Heb je een originele Arduino Nano ? Er zijn erg veel klonen in omloop die meestal prima werken maar wel andere componenten gebruiken. Mijn Nano's hebben bijv. allemaal een low drop regelaar, LM1117 zie je veel.
Ook condensatoren zitten wel eens anders geplaatst en eentje meer of minder.
Condensatoren zitten overigens nooit in de regelaar, low drop hebben wel andere eisen aan de caps dan de 78M05. De datasheet bekijken van de toegepaste regelaar biedt uitkomst.

ik heb niet het officiele arduino nano bordje ik heb er reeds 3 besteld via de site aliexpress, maar ik moet mijn print wel maken met de nano. Ik heb wel het echte arduino UNO bordje waar ik enkele testjes op heb uitgevoerd. http://www.aliexpress.com/item/5LOT-Funduino-Nano-3-0-Atmel-ATmega328-… dit is het bestelde nano bordje.

[Bericht gewijzigd door insert_x op donderdag 12 november 2015 13:10:10 (26%)

Dit topic is gesloten