Bas Vervanger

Ehh ik wou eigenlijk iets maken dat ik in serie of parallel zet met mijn speakers en dat op de bas begint te trillen en hevig ook maar hoe zou ik zoiets kunnen maken
mischien met een electromotor en dan een half gewicht eraan (gsm trilfunctie stijl) ?

heeft iemand een ideetje ?

May The Source Be With You
Tedde

AKA ripkip

Volgens mij verkopen ze dit bij conrad onder de naam van "Bodyshaker" en kan 100 watt verwerken......
Tedde

HF blijft kriebelen !!

k heb t gezien ja, maar ik wil em zelf maken :) lijkt me wel leuk en dat ding is volgens mij vrij klein duz dat is niet veel volgens mij.
Als ik hem kan maken moet ie geljik goed trillen :)
Mischien met een stofzuiger motor ofzow ?
enne bij de conrad is ie uitverkocht

[Bericht gewijzigd door MiTcHeLL op zaterdag 29 juni 2002 11:32:28

May The Source Be With You
Tedde

AKA ripkip

Kan je het niet zo doen;
audio gelijkrichten, dan een potmeter erachter en dan een zwaren moter met op de as een blokje ijzer.. moet je maar eens kijken hou die gsm dingen eruit zien en dat in het groot maken denk ik zo
Tedde

HF blijft kriebelen !!

ehh als ik nou een moto van stog zuiger neem hoef ik niet gelijk te richten
mischien kan ik em aansturen met een triac ofzo

May The Source Be With You

Op za 29-06-2002 12:16:41 schreef MiTcHeLL:
ehh als ik nou een moto van stog zuiger neem hoef ik niet gelijk te richten
mischien kan ik em aansturen met een triac ofzo

Succes met het mollen van je versterker uitgang dan :)

hoezo dat
als ik die motor schakel met een triac kan et toch ?

May The Source Be With You

Op za 29-06-2002 12:16:41 schreef MiTcHeLL:
ehh als ik nou een moto van stof zuiger neem

Let wel op met stofzuigermotors onbelast te laten draaien,ze gaan soms 10000 toeren per minuit en dan kan het dat ze door middelpuntvliedende kracht uiteen knallen... Opletten dus.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

okeeej dan wat voor soort motot zou ik kunnen gebruiken
dan ?

May The Source Be With You

je kan natuurlijk ook een bas-versterker bijplaatsen en een aparte sub-woofer aansluiten. Bij genoeg volume zit je ook te trillen hoor. :-)

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Op za 29-06-2002 18:33:21 schreef MiTcHeLL:
okeeej dan wat voor soort motor zou ik kunnen gebruiken
dan ?

Je zou een motor van een kruimeldief kunnen nemen, deze zijn behoorlijk krachtig, rond de 100 watt meestal. Verder kan je wel een stofzuigermotor gebruiken maar dan moet je wel voorzichtig zijn dat ie niet teveel stroom krijgt of niet te snel gaat. Maar speel het best op veilig en neem een kruimeldiefmotor,dit zal al ruim voldoende kracht hebben denk ik.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

hm ja das wel een goed idee
heeft iemand nog een idee om hem goed te laten trillen.

enne o ja hoe ga ik die motor aansturen via mn gewone luidspreker uitgang iemand schemaatje ?

[Bericht gewijzigd door MiTcHeLL op maandag 1 juli 2002 22:47:40

May The Source Be With You

Hevig trillen? Ik heb wel een ideetje!

Maak een trip naar verhuur bedrijf, Bo-Rent of zoiets. Huur daar een zeecontainertje, zo'n grote 2,5*2,5*6m, en een trilplaatje. Je weet wel, zo'n dingetje waar ze de grond mee aanstampen. Huur dan wel de grootste, die van 760kg.

Nu moet je dat trilplaatje boven op de zeecontainer plaatsen en goed vastbinden. De gashandel van het trilplaatje verbind je met een servootje. Die servo wordt gestuurd met een geschikt schakelingetje die weer gestuurd wordt door je stereo.

Verspreid verder nog een brief in de wijk waar je de installatie gaat plaatsen, en bied hierin bij voorbaat al je excuses aan.

Veel plezier ermee,

Freddy

hahahahahaha ja da kan ook ja
t moet alleen voor in huis zijn (enne het huis moet blijven staan ) duz iemand nog idee ?

[Bericht gewijzigd door MiTcHeLL op dinsdag 2 juli 2002 19:11:53

May The Source Be With You