Interfacen met onbekende elektronica

Hallo iedereen

Ik heb vandaag een berichtje gezet in Vraag en Aanbod: http://www.circuitsonline.net/aanbod/16218/personeel/groot-project-sch…

Maar nu kwam ik een vrij goedkope oplossing tegen na wat Googlewerk: http://www.aliexpress.com/store/product/1-50-grams-of-quantitative-mac…

Nu de vraag, is het mogelijk om te interfacen met zo'n toestel? Bijvoorbeeld als de machine de stof heeft uitgespuwd, dat er dan een trigger is waardoor er andere acties kunnen gebeuren (bijvoorbeeld een ander potje onder de goot houden?

Mijn vraag is, zou iemand dat hier kunnen? En dat iemand zien zitten? Ik wil héél degelijk betalen.

Hartelijk dank

Volgens mij zit er een plug op die dat doet.

Gewoon een contact dat hij de volgende lading mag doen.

Probleem lijkt me alleen dat hij 1~50 gram veel te onnauwkeurig is. Verder is het ook niet duidelijk wat hij aankan.. Teebladen of meel vereist en andere constructie.

Wat ga je maken? Voedsel of iets anders?

GMT+1

Dank voor uw antwoord.

1-50 is de range waarin het toestel werkt, het zou nauwkeurig zijn tot op 0.2g. Dat is nog niet erg nauwkeurig, maar te doen voor mij.

We zijn een opstartend bedrijfje dat diverse chemicaliën levert aan onderzoekslabo's of amateurchemici. Nu gaat al het wegen/verpakken handmatig. Dat is natuurlijk erg tijdrovend.

Meeste van ons producten worden per gram verpakt. Maar het is veel goedkoper om wat verlies te hebben dan om personeel te moeten betalen.

Stel deze machine heeft een foutmarge van 0.2g, dan stel ik ze in op 1,2g, dan heb ik 20% productverlies.

Of ik neem personeel aan, die mensen kunnen ziek worden of hun job niet goed/graag doen (Je weet nooit wat je binnen krijgt via interimkantoren)

Zo'n machine kan misschien 10 keer per minuut wegen, en persoon kan misschien 2 keer per minuut wegen. En die worden wel 40 euro per uur betaald.

Zelf met 20 tot 30% verlies op een gram heb ik niet alleen nadelen: De klant zal zeker blij zijn voor het overgewicht en sneller terug komen.

Bij mij op het werk hebben we grotere wegers, hier dienen we elk jaar een calibratierapport te laten maken door een gecertificeerd bedrijf.
Als je namelijk stoffen per gewicht verkoopt moet je een aantoonbaar middel hiervoor gebruiken.
Wij stoppen er inderdaag ook gewenste gewicht+ tolerantie in een zak.
Op een zak van 50kg is dat 50 gram.

Als je 1 gram wilt verkopen kan ik je wel vertellen dat 0,2 gram niet geaccepteerd wordt.

link met lees info van een weegboer
http://www.weegtechniek.nl/pages/certificering.php

EricP

mét CE

Als je 1 gram wilt verkopen kan ik je wel vertellen dat 0,2 gram niet geaccepteerd wordt.

Toch denk ik dat je er wel mee weg komt. Mits je ergens vermeld hebt dat de geleverde hoeveelheid tussen +20/-0% zit. Je verkoopt tenslotte niet minder dan waar de klant voor betaalt.

Qua boekhouding zou je nog wel eens een probleem kunnen hebben. Er 'verdwijnt' tot 20% van je handel. Er komt ongetwijfeld een keer een droeftoeter van de fiscus langs die je praktische overwegingen niet snapt en gaat piepen over 'boekhouding rammelt' en 'zwart verkopen'. Want de boekhouding is anno 2015 (2016) belangrijker dan de bedrijfsvoering.

En als de machine geen uitgang heeft waar je iets mee kan is het dan niet mogelijk om een infrarood sluisje oid te monteren voor de uitstroom opening en daar iets mee te triggeren.
Misschien is het ook handig om in je profiel je woonplaats te vermelden zo dat mensen een idee hebben waar de machine staat.

Lambiek

Special Member

Die roterende schijf was ook mijn eerste gedachte, maar dan moet er nog iemand bijstaan om de potjes uit de schijf te halen. Klopt dit, of moet er nog iets anders gebeuren?

Het is ook wel handig om je woonplaats en email adres bij je gegevens te zetten. En je hoeft niet bang te zijn, alleen wij kunnen dat zien. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

En dan komen er 2 meneren van Verispect bij je langs en vragen om een certificaat en controle sticker, zeggen dat je meer in het zakje doet zal niet geaccepeteerd worden.

Ik ben het volledig met de voorgaande sprekers eens : het zal niet eenvoudig zijn nauwkeurig af te wegen, dat is geheel afhankelijk van de gebruikte sensor. Ik zou dus eerste op zoek gaan naar een (zeer) goede sensor.

Bij het wegen wordt vaak één (of meerdere) zogenaamde rekstrookje(s) gebruikt. De verwerking van het signaal door een microcontroller bepaald uiteindelijk de nauwkeurigheid.
Ik heb iets dergelijks al eens gedaan voor een vrachtwagenfabrikant. daar moest het aanhaalmoment worden bepaalt van de wielmoeren. Door met een 8-bit microcontroller een 32-bits berekening te doen kon ik binnen de tolerantie van 1% blijven ...