FM ontvanger met pic

Hallo mede Forum gebruikers.
Ik heb de opdracht gekregen van mijn docent van school een project te maken met een micro controller (pic)
Vorig jaar een RDVV gemaakt maar natuurlijk staan de hex codes staan online maar was het de bedoeling om dat zelf te programmeren en was een succes.

Volgende project een fm ontvanger 88-108mhz te maken met een pic alleen heel Internet over gezocht maat kan alleen maar kant en klare printen vinden. Is er iemand die weet of heeft een link van een site met een schema van een fm ontvanger met een pic en 2x16 lcd.

Alvast bedankt

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Het is een schoolopdracht, dus zal je zelf iets moeten verzinnen. Ikzelf zou via de PIC waar je een PWM-signaal kunt afhalen de afstemming regelen. Vrijwel elke FM-ontvanger wordt afgestemd met een varicap. Voor de PIC zou ik code schrijven waarbij op het display de afstemfrequentie getoond wordt en tegelijk aan de tuner via de PWM de juiste afstemspanning aan de tuner geleverd wordt.

Oké dus eigenlijk is het heel simpel om een gewoon een fm zender met een pic in het tegenover gestelde te bouwen ipv zenden de ontvanger dus dan kan ik elk schema wel gebruiken. Ik zal hier eens verder op zoeken. En eens een schema te tekenen. De opdracht is om een schema te maken en word gecontroleerd Door de docent en vervolgens zelf een hex code te schrijven.

Sorry Hugo

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 17 november 2015 01:13:01 (2%)

Henry S.

Moderator

Met een PLL IC met I2C kan je redelijk eenvoudig de locale oscillator aansturen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Er zijn ook mooie FM ontvanger chips met digitale aansturing. Klein kristal er aan en een programma voor de besturing in de PIC. Display, knopjes, etc en je bent klaar.

Ja klopt nu ben ik bezig met de Arduino en de TEA5767 alleen heb nu een HD44780 met dit schema maar een kleine vraag. Er gaan 4 draden naar de lcd maar op welke pinout moeten ze. Er staat 1 2 3 4 maar daar kan niks van kloppen.

http://1.bp.blogspot.com/-jFbomJw-Ug4/UcwhwvhcqOI/AAAAAAAAJtQ/X3wY_exm…

[Bericht gewijzigd door Henkham op zondag 13 december 2015 20:03:20 (64%)

als je nou ergens een plaatje willekeurig van het net pakt, moet je de bron vermelden.

daar staat het antwoord namelijk gewoon in. de tekst is welliswaar roemeens ofzo, maar in de broncode staat duidelijk informatie over het display.
http://nicuflorica.blogspot.nl/2013/06/radio-fm-cu-tea5767-si-arduino.…

GMT+1