positieregeling schaar

Dit topic is gesloten

Hallo,

Mijn probleem is bij de positie regeling van de cans. Wanneer de cans terug op de transportband moeten. Dit gebeurt door een schaar (zoals bij verhuisliften). Dit heeft als nadeel als de schaar volledig uitgeschoven is dat deze niet volledig recht is. Mede door de spelingen in de scharnieren.Hierdoor is er maar een deel van de cans op de transportband en het ander deel nog op de plateau. De regeling is ook niet precies.

Er zou een manier moeten gevonden worden om deze positieregeling te kunnen verbeteren/ of een volledig ander systeem.

Bijvoorbeeld aan een telescoopcilinder had ik gedacht. Maar dit zal niet lang zijn aangezien er een grote afstand moet worden overbrugt.

Suggesties zijn welkom.

ps: op de foto's zien jullie de schaar (achterkant) en de voorkant waar de cans terug op de transportband moeten.

fred101

Golden Member

Waarom 4 topics over het zelfde onderwerp ? Daar maak je geen vrienden mee bij de moderators.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

sorry, ik dacht dat ik meer kans had op verschillende antw.

4topics?
Ik dacht 2.

Als je een onderwerp meerdere keren plaatst heb je vooral kans op verwarring. Je krijgt dan ook antwoorden op twee plaatsen, en soms van mensen die niet weten dat ergens anders dezelfde vraag is gesteld, en dus ook niet weten wat daar gebeurt.
En mensen die je serieus willen helpen dwing je daarmee om beide discussies te volgen en dat vinden ze niet leuk.
Het is om die redenen dat het op een forum hoogst ongewenst is om een vraag op meerdere plaatsen te stellen.

Ok. zal dit onhouden voor de volgende keer.
By the way hebben jullie oplossing voor mijn probleem.

Een enkele telescoop cilinder lijkt mij niet een passende oplossing.

Deze schaar constructie wordt gebruikt om de schuif recht te houden.
Als je deze vervangt door een cilinder en bijvoorbeeld de rechterkant van de schuif klemt, dan komen er knikkrachten op jouw cilinder.
Cilinders zijn heel sterk, maar ze kunnen knikkrachten het slechtst verdragen, waardoor deze op den duur kunnen gaat lekken of zelfs krom worden.
----------------------------------------------------------
Ik zou persoonlijk kiezen voor 2 tandriemen 4 poulies en 2 assen, waarbij de meenemer aan de tandriem wordt bevestigd.
Tegen het omklappen van de meenemer zou je een of twee assen als geleiding kunnen toepassen, met 2 of 4 bronzen glijlagers (bussen) die om de as zitten.

Met om het af te sluiten een motorreductor.
En als je het perfect wil doen, inclusief frequentie regelaar.
maakt snelle bewegingen mogelijk -> verhoging van producten / uur.

De constructie met een as ter geleiding heeft niet een extreem nauwkeurige maatvoering nodig, als de tandriemen 2 of 3 milimeter opzij worden gedrukt is er nog geen man overboord.

----------------------------------------------------------

Wel een beetje ver van huis voor een elektro forum... :-p

Dit topic is gesloten