Dvd laserdiode

Hallo,
Ik heb een vraagje over de laser van een dvd player,
Hoeveel volt moet er op?
Watvoor lens moet ervoor

pa3gws

Golden Member

In ieder geval voor ieder oog 1 dat heet een laserbril.
Verder is zo'n ding vergelijkbaar met een led je moet er een bepaalde stroom door sturen.
Als je er zomaar spanning opzet is het snel over met de laser.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Henry S.

Moderator

Hier staat vast wel wat tussen...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Goh, vroeger kregen we bijna wekelijks zo'n topic, nu heb ik er al maanden geen gezien.

@TS: niet in de laser kijken met je overgebleven oog. Vergis je niet, zulke lasers zijn erg gevaarlijk voor je ogen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 1 december 2015 22:45:24 schreef SparkyGSX:
Goh, vroeger kregen we bijna wekelijks zo'n topic, nu heb ik er al maanden geen gezien.

@TS: niet in de laser kijken met je overgebleven oog. Vergis je niet, zulke lasers zijn erg gevaarlijk voor je ogen.

Vragen hoeveel volt er op de laser van een usb stick moet staan gaat een beetje moeilijk :p

Ojee, daar gaan we weer. Laser uit een dvd speler. Ja, er staan op youtube leuke filmpjes van mensen die met een dvd laser ballonnen kapot maken. Maar wat weinig mensen beseffen is dat laser zeer gevaarlijk is voor je ogen! Voor je het weet ben je blind! In de reflectie van een laser kijken kan al genoeg zijn om levenslange schade op te lopen! Dus alleen met lasers spelen als je echt weet wat je doet! En ook niet spelen met laserpennen van ebay, dx, banggood e.d. De chinezen trekken zich niets aan van laserklasse e.d. en vaak zijn die van een klasse die gevaarlijk zijn. Er is niet voor niets regelgeving over wat je zo mag kopen of niet.
En uit de vraagstelling ban de ts lijk ik op te maken dat hij wil gaan experimenteren met lasers. Vandaar de waarschuwing.

Arco

Special Member

De chinezen trekken zich niets aan van laserklasse e.d. en vaak zijn die van een klasse die gevaarlijk zijn.

Meestal meten die de lichtsterkte alleen in dollars... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com