Breakaway -> Hlly transmitter in

Hallo,

mijn vraag is, is het mogelijk om met een fm soundproccesor (breakaway) een hlly fm zender in te gaan? en dat je er dan ook rds door kan laten lopen?

Zo ja, wat moet ik dan doen/instellen?

mvg

mel

Golden Member

tegenwoordig kan alles, maar wat is een hlly.. zender?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Henry S.

Moderator

Een soort RDVV ;)*

@TS: RDS wil je niet door een processor halen, RDS sluit je het liefst rechtstreeks op de modulator aan icm met je stereocoder. Het is de vraag wat er na de processor van het RDS signaal overblijft.

*opzoekvraagjes kan je ook zelf beantwoorden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 21 december 2015 21:34:44 schreef Henry S.:
Een soort RDVV ;)*

@TS: RDS wil je niet door een processor halen, RDS sluit je het liefst rechtstreeks op de modulator aan icm met je stereocoder. Het is de vraag wat er na de processor van het RDS signaal overblijft.

*opzoekvraagjes kan je ook zelf beantwoorden.

Klopt :-)
Een beetje laat, maar toch.
Alleen breakaway en stereotools zijn broadcast processors waarin zowel de audioprocessor als de stereo en RDS generator bij in zit.
Aan je geluidskaart worden wel redelijke eisen gesteld wanneer je de RDS en stereo generator gebruikt.

@TS
Die HLLY zenders hebben een ingebouwde stereocoder aan boord, dus je moet het signaal al gescheiden aanbieden. Je kan alleen de audioprocessor gebruiken van breakaway, en de stereo en RDS moet je uitzetten. Als je dit toch wil, dan zal je op de éen of andere manier zelf een MPX input moeten maken, maar dan is voor een leek erg lastig.

[Bericht gewijzigd door zwembroek op maandag 4 januari 2016 12:50:34 (21%)