Zelfoscillerende H-Brug drivers

Ik zoek een goede H brugdriver om een volle H brug aan te kunnen sturen.Het liefste met floating power supply mogelijkheid en 100% pwm mogelijkheid.

De A3941 van Allegro is een erg mooie, maar is niet in DIP formaat verkrijgbaar, en is best duur (Farnell)

Ik zie veel "Self Oscillating" drivers van IR, ik snap echter niet helemaal hoe deze drivers gebruikt kunnen worden...

De PWM frequentie is bij deze drivers in te stellen met een RC circuitje. Maar hoe kan de duty cycle worden gevarieerd? En worden deze drivers veel toegepast?

Misschien dat iemand mij dit uit kan leggen :) Alvast bedankt

http://www.farnell.com/datasheets/48102.pdf

Ik heb ook nooit begrepen waarom er zoveel van die zelf oscillerende dingen zijn, terwijl ze m.i. maar een zeer beperkt toepassingsgebied hebben.

Is 2x IR2184 niet wat? Er zijn niet zoveel hele brug drivers, maar de keuze in halve brug drivers is veel groter. Drivers met ingebouwde charge pumps zijn vrij zeldzaam en duur, maar dat kun je ook zelf er tegenaan bouwen, met een capacitief of magnetisch gescheiden voeding duur een klein beetje stroom kan leveren.

Wil je een driver met of juist zonder dode tijd injectie en shoot-throught beveiliging?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Voor wat moet het dienen? Want deze gaat gewoon continu je brug sturen op een vaste frequentie (RC).

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Twee IR2184(S) drivers heb ik ook aan gedacht, en zou goed toepasbaar moeten zijn wanneer de ene driver het geinverteerde signaal van de andere krijgt.

Maar in deze configuratie is er geen shoot Through protectie, en aangezien beide IC's niet kunnen zien wanneer de andere precies de Mosfets opengooit kan het flink misgaan.

Ik ben van plan binnenkort eens te experimenteren met twee van deze halve brugdrivers, maar was benieuwd of iemand meer wist van deze Self Oscillating hbrugdrivers....

@ Damic, ik werk veel met het aansturen van DC motoren en gebruik tot nu toe bijna altijd de A3941 van allegro. Maar was gewoon benieuwd naar andere mogleijkheden aangezien de A3941 alleen in 28-SSOP verkrijgbaar is..

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 11 januari 2016 20:50:21 (18%)

Het is absoluut niet efficiënt om de twee halve bruggen tegengesteld aan te sturen met een DC motor. Daarbij maakt het voor de shoot-through beveiliging geen donder uit wat de andere halve brug doet, alleen de 2 MOSFETs van dezelfde halve brug mogen niet tegelijk in geleiding gaan.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Zodra je in "continuous conduction" mode gaat, is continue PWM-en toch wel een prima oplossing: Dat scheelt je 0.6V over de vrijloop diode.

De hamvragen worden dan: zit je vaak in de "minimale PWM" regio? Wat is de inductie van de motor? en: Bij welke frequentie ga je PWMen?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Nee, twee halve bruggen tegengesteld PWM'en is altijd inefficiënt, omdat je daarmee altijd +Vdc of -Vdc over de motor zet. Daarbij heb je de schakelverliezen verdubbeld. Een halve brug permanent laag zetten en van de andere de beide MOSFETs tegengesteld sturen is natuurlijk wel efficiënt.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken