identificatie Miele wasmachiene

Ik heb een Miele wasmachiene Novotronic Meteor waarvan het zakje met gegevens achter de 'voordeur' ontbreekt zodat ik niet weet welk type W.....
wat ik wel weet :
waar het zakje hoort te hangen zit een sticker met Schaltplan 3407702
achter de drukknopjes zit een printplaatje KL015
Op de moter een sticker met T36
de ´keuze schakelaar draai knop´ is van het type EDPW 002
De besturingselektronika is EL 001

Welk type wasmachiene is dit en hoe oud zal dit apparaat zijn ?

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat hij wil gaan draaien maar dan na 1 sec gelijk weer stopt (hoor het relais schakelen) en dan probeert hij het weer enz (ik zie het wiel ong 1 mm draaien en dan stopt t) waterpompen doet hij wel maar ook daar telkens na 1 sec een onderbreking en dan gaat het weer heel eventjes maar op die manier wordt wel al t water weg gepompt
Deurschakelaar is volgens mij goed, water inlaten gaat goed en slaat ook af als er genoeg in zit (dus een nivo schakelaar zal ook wel goed zijn)
Waar kan dit aan liggen ? (nog iets anders dan de besturingselektronika ?) en tevens vraag ik me dus af hoe oud hij is en of t nog de moeite waard is want de pomp die het in wezen wel doet heeft wat axiale speling en lekt af en toe wat water dus die zal ook wel een keer vervangen moeten worden

Benieuwd naar jullie reakties

Vollca Almelo (Misschien iemand met verstand van deze zaken in de buurt ?)

Anoniem

Dag Vollca,welkom op ons forum. Het typenumer van de wasmachine staat op een zilverkleurige sticker aan de binnenkant van de deur.

Aan de hand van de combinatie EDPW en EL001 schat ik de wasmachine op ongeveer 25 jaar.

Je kunt alle functies van deze wasmachine testen door alle voorkeuzetoetsen op uit te zetten. Vervolgens druk je de aan/uit knop in en binnen 4 seconden druk je de knop voorwas drie keer aan en uit. Het lampje voorwas begint te knipperen en de wasmachine staat in het service-programma. Iedere stap van de programmaknop test een ander onderdeel.

Ik heb de beschrijving in het Duits voor je. Helaas staat jouw email adres niet openbaar. Als je mij een mailtje stuurt kan ik je deze wel mailen. Je kunt dan alle functies testen. Aan de hand van wat de machine dan wel en niet doet kun je dan misschien achterhalen waar de storing zit.

Als je daarna de wasmachine uit zet is het serviceprogramma weer verdwenen.

Hallo Henk

Bedankt voor je antwoord en natuurlijk ook bedankt als je me de beschrijving wilt mailen
Dat t in t Duits is, is geen probleem

Gr Vollca

Beste Vollca. Zet NOOIT je email-adres op een openbare plek op internet, tenzij je nog meer spam wil. Zet hem in je profiel, daar staat hij veel veiliger (bijna onleesbaar voor spambots).

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

was ook niet mijn bedoeling ! dacht dat ik een privé berichtje beantwoorde ............

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Anoniem

Vollca, je hebt een mail van me gekregen met de servicedocumentatie. Haal gauw je mailadres hier van het forum. In je profiel kun je jou mailadres laten staan, dat is veilig.

Succes met het storing zoeken.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 14 januari 2016 23:22:49 (12%)

Oorzaak van het probleem is waarschijnlijk de tachospoel of de bedrading van de tachospoel naar de besturing. Ik hoor het wel als dit niet zo zou zijn.

Met deze types was het ook een paar uitgedroogde elco's