SMEG STA 6143

Goedemorgen,

Ik heb het volgende probleem met mijn vaatwasser.

Na een was beurt kreeg ik de foutmelding E3, zou dus iets met de verwarming kunnen zijn. Klopt ook, alles was koud en niet schoon.

ECHTER ... als ik het spoelprogramma aanzet, werkt hij dit wel af met warm water???

wat zou dit kunnen zijn??

Bij voorbaat dank.

De spoelpomp loopt vast. Omdat de spoelpomp niet of slecht draait wordt er geen water tegen de deur gesproeid. Bij dit model zit de ntc voeler in de deur gemonteerd, waardoor de electronica denkt dat het water niet warm wordt.

Maar CVT het water word ook niet warm in normale programma... Is het toeval op spoelen dat het water warm word of consequent??

In deze vaatwasser zit een askoll spoelpomp. In de magneet op de as zit een scheur.
Zodra het water warm wordt zet de magneet uit en loopt vast.
Bij koud water heeft hij dat nog niet, maar zal na een tijdje dit ook krijgen.
Het water wordt uiteraard wel warm op de bodem, maar wordt niet rondgepompt en de thermostaat schakelt het verwarmingselement na een tijdje uit omdat deze te heet wordt.
Het lijkt of het programma afloopt, maar hij staat in storing.

enig idee wat de kosten van zo'n pomp kunnen zijn en is die zelf te vervangen?
bij voorbaat dank

Zit er nog garantie op de machine?
Laat u niet te snel afschepen.

Er ist wieder da...

Het onderdeelnummer is 690072402. Dit is een ombouwset omdat de oude spoelpomp die er nu inzit niet meer wordt geleverd. Voor de prijs zal je op internet moeten zoeken of naar een onderdelenzaak moeten gaan.