Wel of geen storing van TOON van Eneco?

Frederick E. Terman

Honourable Member

Dan doet bij jou de ketel niets meer als je enige erop aangesloten kamerthermostaat vindt dat het warm genoeg is. Dat is niet handig.

Bij mij staat de ketel op 'weersafhankelijk'. Hij stookt niet als het in één ruimte te koud is, maar als in welke van de ruimten dan ook warmtevraag is en de retourtemperatuur te laag is.
En vraagt er toevallig helemaal niemand warmte, dan draait de pomp loos in een bypass (mijn vorige cv) of merkt zelf de hogere druk op en stopt ermee (mijn 'huidige', ook al weer wat ouder).

Probeer het eens, de instelling zit vaak gewoon in het menu.
In plaats van een bypass, als die nog nodig mocht zijn, kun je desnoods ook even testen met een (kleine) radiator ergens die altijd open staat.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
High met Henk

Special Member

@FET: hoe zou mijn ketel moeten weten welk weer het buiten is?
ik heb de buitenvoelmeter niet aangeschaft: dat zal wel schelen inderdaad.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Frederick E. Terman

Honourable Member

Bij mijn vorige ketel zat ook geen buitenthermometer. Je kunt dan evengoed zelf de ketelwatertemperatuur instellen al naar de temperatuur buiten (of gewoon zo laten, maar dan wordt 'weersafhankelijk' wel een gekke naam).

Hoofdzaak is dat de huiskamerthermostaat dan niet de baas van de heetwaterproductie is, zodat je kunt verwarmen waar je wilt.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Een echte weersafhankelijke thermostaat heeft, behalve een buitentemperatuursensor, ook no een heliostaat pyranometer, een windsnelheidsmeter en liefst nog een vochtsensor en een gevoelstemperatuursensor. Ga die maar eens afstellen....!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
rob007

Yarr, Matey!

Grappig jullie zijn er nog over aan het discuseieren.
wij (ik en mijn vrouwtje) hebben de aanschaf van TOON afgeslagen!
er werd tegen mijn vrouw gezegd gratis en dat was dus inderdaad niet waar.
nu kunnen wij het misschien wel lijden MAAR gratis beloven en dus liegen gaat er hier niet in!
en dan de dingetjes die je er allemaal extra mee kunt doen.
ik moet zeggen ik werd er niet echt......warm van.
het aan vrienden en kennissen navragen die het ook hebben lieten blijken dat ze er in het begin veel mee gespeeld hebben,
maar later deden ze het vergeten of in ieder geval werd er niet zo veel meer mee gedaan.(het nieuwe er van af...)
je kunt er je verbruik mee bekijken? alleen wist niet hoe?
en voor het naar huis rijden alvast de kachel aan zetten, ik zelf zet de kachel nooit aan of uit!(echt nooit!)

afijn al bij al TOON zal bij mij nog even niet storen, misschien strakjes die van de buren?
ik heb er voor de rest ook niets tegen, maar heb het gewoon nog ff niet!

lieve mensen allemaal bedankt voor jullie gedachtes en schrijven,
ik wens jullie allemaal een.....warm......toe? ;-)
XXX Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
High met Henk

Special Member

de TOON zelf is gratis, maar de plaatsing niet
ik weet niet hoe het zit met eventuele abonementen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???