Opnieuw Elektor : Jaar DVD

maartenbakker

Golden Member

Het argument van verouderd zou voor papier ook op kunnen gaan, en daar hebben ze netjes een apart abonnement voor.

Het standaardabonnement brengt fors extra geld in rekening voor een DVD, dus die dient dan ook standaard meegeleverd te worden.

Nadeel van downloaden zoals zij dat regelen is al genoemd: je hebt geen recht op een bepaalde download, je hebt alleen maar recht om die download binnen een bepaald tijdsbestek te doen (namelijk zolang je abonnee bent en zolang Elektor zijn server in de lucht houdt). Dat is technisch ook allemaal niet meer van deze tijd.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 26 februari 2016 12:44:39 (46%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

In plaats van DVD hadden ze dan een USB optie kunnen doen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 25 februari 2016 22:50:02 schreef benleentje:
[...]Alles. Het is de omgekeerde wereld. Het zou normaal zijn dat je bij geen reactie gewoon je DVD krijgt en als je reageert dat je liever korting hebt je dat krijgt. Maar nu krijg je als je dus niet reageert geen DVD.

Waar lees je dat de default keuze "geen DVD" is? Elektor vraagt je om de keuze te maken, maar zeggen er niet bij wat er gebeurd als je niets doet. Dat laatste is niet erg netjes, maar jouw conclusie lijkt me op z'n minst voorbarig.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

Op z'n hoogst voorbarig inplaats van op z'n minst, want op basis van alle andere signalen en de kennelijke formulering van de keuze, lijkt hij niet al te onwaarschijnlijk.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 26 februari 2016 20:37:59 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
miedema

Golden Member

Bij werd de DVD net door de brievenbus geschoven.
Dat is dan toch weer sneller dan verwacht :-)

groet, Gertjan

joopV,
Ik heb mij dit jaar een nieuwe laptop gekocht, en daar zat een dvd drive nog altijd standaard in.
Etienne

Bij mij ook vandaag de dvd in de bus. Inderdaad sneller dan verwacht.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Hugo Welther

Moderator

Vandaag ook de DVD ontvangen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Vandaag of gisteren de DVD ook binnen gehad, nog bedankt voor de tip want anders had ik er waarschijnlijk nooit een gekregen.
Ik loop nog een jaartje achter met de bladen doorlezen :-(

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
joopv

Golden Member

En hebben nu alleen degenen die dat formulier hebben ingevuld een DVD gekregen? Of zijn er ook DVD's gestuurd naar abbonee's die dat formulier niet ingevuld hebben?

Vanmiddag heb ik enkele Elektuurs uit de '60er jaren ge-pdf't.

(Met een glimlach) Uit het septembernummer 1964:

Niet voor zelfbouw

Vroeger tijden werden wij geplaagd door de ,,Mexicaanse
Hond". Tegenwoordig is dat een stuk minder,
maar toch zijn storingen op radio en televisie een bron
van ergernls.
Des te treuriger is het dat men tegenwoordig in de
natuur ook al niet meer verschoond kan blijven van
hinderlijke muziek en dergelijke. Aan de ene kant is
het jammer dat transistor-radio's hoe langer hoe goedkoper
worden. Op deze wijze komen deze, somtijds
genoegen verschaffende apparaten, in het bezit van
misbruikers. Ook in Engeland schijnt men met deze
problemen omhoog te zitten en evenals hier in Holland
zijn er praktisch geen beschermende maatregelen.
De Beatle-fan kan de kraan van zijn portable zo
ver open draaien als hij zelf wil, zelfs in het natuurreservaat
"Hoge Veluwe".
In Engeland is men dan ook ten strijde getrokken
tegen deze herrieschoppers. In de (illegale) handel is
daar een stoorzendertje met drie transistoren gebracht.
De zender werkt op frekwenties tussen 150
en 1500 kHz, de draagwijdte bedraagt ca. 15 meter.
De schakeling bestaat uit een mulitivibrator met 2 x
OC 71 en een OC7l in een terugkoppelschakeling
voor de middengolf.
Het hele apparaatje (7x10x3 cm) kost, inclusief een
ferrietantenne ca. f 25,- in Engeland.
Alhoewel het schema technisch gezien ,,wel leuk" is,
is het alleen bedoeld om ter kennisgeving aan te worden
genomen.
Het gebruik van stoorzenders is immers even onrijp
als het schetteren van portables. AMB.

Op 8 maart 2016 00:37:32 schreef joopv:
En hebben nu alleen degenen die dat formulier hebben ingevuld een DVD gekregen?

Dat zal vast niet, anders hoefde je het niet aan te geven. Wat denk ik gaat gebeuren: als je na 2 maanden nog niks hebt aangegeven, dan krijg je via mail een "aanmaning". Als je dan nog niks doet, krijg je de DVD (netjes), of de kortingscode (minder netjes).

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Als ik zie wat voor soort ondernemers er actief zijn achter de elektorschermen dan word ik daar niet vrolijk van:

http://zhomer.nl/mensen/

De meeste hebben ruime ervaringen in grote namen waarin het alleen maar om het "grote geld" gaat: Reed, Kluwer, Sanoma, Wegener, Deloitte & Touche enz enz. Het verdienmodel lijkt erg op "make money, make more money".

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/85/07/4f/85074f7d8134172bf04…

miedema

Golden Member

Ha Gadjo Dilo,

Oef! Dat wist ik niet.....
En dan te bedenken dat Elektuur eigenlijk altijd met veel liefde en enthousiasme gemaakt is.....

Maakt het wel makkelijker voor me om bij een volgende onbehoorlijkheid m'n abonnement toch maar op te zeggen!

groet, Gertjan.

High met Henk

Special Member

Flip-flop vergeet de meest aannemelijke optie:
Je krijgt niets.

Reden is simpel: blijkbaar maakte je je er toen niet druk om, dus boeit het je niet dus bezuinigen wij gewoon dat voor je weg.

@gadjo dilo..
Ik was pas verbaasd geweest als het wel techneuten waren

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henry S.

Moderator

Op 11 maart 2016 19:18:28 schreef High met Henk:
Flip-flop vergeet de meest aannemelijke optie:
Je krijgt niets.

Idd, m'n collega had nog niet gereageerd, en nog niets gekregen.

Slechte zaak, aangezien iedereen de belofte zwart op wit heef gekregen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 11 maart 2016 19:18:28 schreef High met Henk:
Flip-flop vergeet de meest aannemelijke optie:

Hoe weet je dat? Ik was het niet vergeten, maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren. We zullen zien.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
High met Henk

Special Member

Vanwege het punt wat Gadjo Dilo aanvoert.
Iemand die niet piept is pure winst.
Als iemand wel piept, stuur je een dvd of geef je dat krediet.. Iets minder winst.
Basis vuile economie

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
bprosman

Golden Member

Ben benieuwd wanneer hij in "het circuit" te vinden is.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Hoezo, je kunt 'm toch gewoon downloaden bij Elektor zelf. Ik heb ze allemaal al staan vanaf 2000. Nog wachten op de uitgaves van daarvoor. Wordt aan gewerkt blijkbaar. Alhoewel, wat moet je in hemelsnaam met schakelingen van voor 2000, da's meestal te oud om nog wat mee te doen, maar goed, hebben is hebben :-)

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 12 maart 2016 12:46:31 (30%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
bprosman

Golden Member

Hoezo, je kunt 'm toch gewoon downloaden bij Elektor zelf.

Heb mn abbo een paar jaar geleden opgezegd.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Vrijwel alle schakelingen die je in het dagelijks leven tegenkomt, maar ook de basisschakelingen of zelfs volledige schakelingen in eigen ontwerpen, zijn van vóór 2000.

De microcontrollers erin meestal niet, hoewel de oudere ook daar nog regelmatig hun nut bewijzen; letterlijk de oude processoren of nieuwere types die op oude of zelfs antieke cores gebaseerd zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 12 maart 2016 13:45:09 (37%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Wasluis1971

Golden Member

Op 12 maart 2016 12:45:34 schreef flipflop:
Alhoewel, wat moet je in hemelsnaam met schakelingen van voor 2000, da's meestal te oud om nog wat mee te doen...

Zie m'n onderschrift...

Vrijwel alle schakelingen die ik bouw zijn ontleend aan schema's die van (ver) voor 2000 dateren. Ben dan ook al jaren geen Elektuur- dan wel Elektorabonnee meer...

Leve het transistortijdperk!

Ben het met wasluis eens de schakelingen die ik in het dagelijks leven maak bestaan bij mij uit de schakelingen voor de jaren 2000 .

Maak nogal eens van die simpele schakelingetjes voor om en in het huis of voor in de auto om het wat luxer te maken.

Zoals automatisch inklapbare spiegels of binnen verlichting met nabrander.

Dat kun je perfect maken met een paar transistortjes of een enkel ic.

Microcontrollers heb ik een enkele keer toegepast omdat me nu niet direct ligt.( nerds en zo (-: )

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Op 12 maart 2016 13:43:44 schreef maartenbakker:
Vrijwel alle schakelingen die je in het dagelijks leven tegenkomt, maar ook de basisschakelingen of zelfs volledige schakelingen in eigen ontwerpen, zijn van vóór 2000.

Ja, da's wel heel generiek gesteld. "Overal waar een transistor in voorkomt is van voor de oorlog." Maar goed, dat is ook niet wat ik beweerde. Mijn opmerking ging over Elektuurs van voor 2000 en het nut van het behouden daarvan. Ik ga het maar niet herhalen, want het staat er al immers :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

Zo generiek bedoelde ik het echter niet. Ik had het wel degelijk over gehele schakelingen. Zo hard veranderen die niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."