Ik heb eindelijk de schema's.
Ik zal beginnen bij het begin Er komt een voeding toe 3x320V op de eerste miniskiip(miniskiip1). Deze komt aan op L1,L2,L3. Deze wordt gelijkgericht door de bruggelijkrichter zoals je kunt zien op de datasheet van de miniskiip.
Bij de eerste miniskiip wordt maar 1 IGBT gestuurd. de brakechopper. Er is dus maar 1 driver en 1 adapter board. De gates van de andere IGBT zijn met een weerstand verbonden.
De gelijkgerichte spanning komt op rect+ en rect-. Rect+ is intern verbonden aan DC+ en wordt via klem DC+ naar buiten gebracht. Dit kan je zien op het schema van de testplatine van Semikron. Er is een brugje gelegd tussen B en DC+ omdat de interne diode verkeerd gepolariseerd is. Zo is de collecter rechtstreeks verbonden met DC+. De Emittor is verbonden met DC-. Tussen rect- en DC- is de diode verbonden die hoort bij de buck converter. Deze die bij de test is doorgeslaan en die nu zal vervangen worden door een hyperfast diode http://www.farnell.com/datasheets/1776989.pdf. De kathode is dus verbonden aan DC- zoals je ziet op het schema(diode V1). Aan de DC- is ook de spoel verbonden die dus ook hoort bij de buck converter.
Verder zijn de capaciteiten en de weerstanden niet op het dynamic test board gesoldeerd bij het 1e dynamic test board, want ik wil een buck converter en deze moeten dus achter de spoel komen.
Nu wordt de verbinding gelegd naar het 2e dynamic test board waar de 2e miniskiip op zit. Er gaat een draad van de spoel naar de DC+ en DC- wordt verbonden met de anode van de powerdiode, dus met RECT- van het eerste dynamic test board. Hier bij het 2e dynamic test board zijn de capaciteiten die de rimpel verkleinen wel gesoldeerd.
Hier zijn er drie drivers en drie adapterboards aangesloten, want de 6 IGBT's van de inverter worden gebruikt. Volgens mij is het hier niet nodig om een weerstand aan de gate van de brake chopper aan te sluiten want er is een diode aan de collector. Verder heb je nog de U,V en W klem daar moet een er een wisselspanning uitkomen die in de toekomst een BLDC motor zal voeden.
De enige oorzaak die ik zie is volgens mij die diode van de buck converter die te licht was en dus doorsloeg en zo kortsluiting maakte waardoor de stroom door IGBT te hoog werd.
Verder vraag ik mij af hoe die precharge weerstand werkt? Dit is niet duidelijk in de datasheet. Ik weet wat de bedoeling is van een precharge link (om piekstroom te vermijden bij het inschakelen), maar moet deze dan extern geschakeld worden?
Of kan deze enkel gebruikt worden als de bruggelijkrichter ook gebruikt wordt van het 2e dynamic test board?