Vraag over Denon PMA 1080 R

Ik ben al een tijdje in het bezit van deze prachtige versterker. Echter heeft hij 1 probleem waar ik toch eens wat aan wil gaan doen. De luidspreker relais (A + B) geven bij opstarten en laag volume niet altijd de juiste geluidsterkte door. Tot nu toe is een draai aan de volumeknop voldoende om de boel correct te laten werken, maar eigenlijk zouden ze vervangen moeten worden. Ik heb hier een schema van het toestel maar zie zo gauw niet welke erin moeten. Kan iemand mij misschien enige adviezen in deze kunnen geven. Het mooist zou zijn dat iemand in de omgeving Leiden ze vakkundig zou kunnen vervangen omdat ik zelf in deze weinig ervaring heb, de versterker is het in ieder geval zeker waard en financieel komen we daar zeker wel uit. Ik wil in ieder geval dat er geen contactspray aan te pas komt want dat is zeker niet de oplossing, zeer slechte ervaring met dat spul op langere termijn. Alvast dank voor reactie.

Als je dat vervangen wilt laten doen, kun je beter ff hier: http://www.circuitsonline.net/aanbod/8/personeel een oproepje plaatsen.
Er zijn vast CO-ers die je even willen helpen want speakerrelais zijn soms idd. een PITA. (zoals bijv. bij mijn NADC320)

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

de relais in versterkers zijn vaker vervuild, soms zet je er nieuwe in van hetzelfde model, maar al meteen vuil..

er zitten vaker zwarte relais in welke dat probleem hebben. andere merken en modellen hebben er amper last van heb ik gemerkt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik los het meestal op door tussen de relaiscontacten een papiertje te houden, de contacten tegen elkaar te drukken en dan maar poetsen met het papiertje. Gaat weer jaren goed.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.

Inmiddels is de versterker onder handen genomen en zijn de relais vervangen en meteen de soldeerverbindingen nagelopen. Hij klinkt nu beter als hij ooit gedaan heeft. Iedereen bedankt voor de reacties.