Inductiefornuis FI6011E

Heb ik aan gedacht, ik ben alleen bang dat ik dan een beetje tegen de schenen van de fabrikant aanschop en dat ze dan al helemaal geen goodwill meer hebben.. Aangezien er maar weinig mensen zijn die dit fornuis hebben, hebben ook maar weinig mensen wat aan deze informatie.
Ik heb in ieder geval e-mail notificatie voor dit topic aangezet.

pa3gws

Golden Member

Ik zou zeggen jammer voor de schenen van de fabrikant de enige goodwil van hun kant is het struren van een dure monteur.
Als er andere mensen zijn die op dit type fornuis zoeken komen ze vanzelf hier terecht.
En als er dan staat hoe het een ander te configureren is help je ze beter dan de fabrikant.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Wat kan die fabrikant jou maken dan? Helemaal niks. Voor zover ik weet is het niet verboden om te zeggen: ik heb een apparaat, als ik dit en dit intoets heb je een verborgen functie. Je hebt het apparaat gekocht en bent zelf eigenaar ervan er mag er dus mee doen wat je wilt.

Spanning staat en stroom gaat!

Ik bedoel meer: na veel gesmeek heb ik uiteindelijk de procedure van de fabrikant doorgestuurd gekregen, mocht iemand ooit nog iets willen van de fabrikant kunnen ze het feit dat ik nu een tutorial zou 'doorvertellen' (ervan uit gaande dat ze soms ook af en toe een google search doen) als reden gebruiken om die ander helemaal niet meer bij te staan. Maar ik kan er inderdaad ook lak aan hebben.

pa3gws

Golden Member

Op 9 maart 2016 19:03:21 schreef LaurensPP:
Maar ik kan er inderdaad ook lak aan hebben.

Dat lijkt mij de beste insteek.
Nu ben je geholpen door ze maar een volgende kan misschien bonen bikken.
Dus als het dan op het forum is terug te vinden is dat alleen maar beter.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Bij deze, omdat ze zo ongelooflijk gereserveerd met deze informatie zijn. Er is letterlijk géén reden om deze informatie niet te verstrekken aan klanten, behalve natuurlijk €100-, cashen elke keer dat je een monteur langs stuurt om een procedure van 10 minuten te voltooien.

Zohee, dat is niet echt iets wat je 'proefondervindelijk' ook wel even ontdekt. :D

Thanks.

pa3gws

Golden Member

Toppie gaat hier ook het archief in wie weet kan er nog eens iemand blij mee maken.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik heb ook zo'n fornuis die de foutmelding E4 aangeeft.
Het bij mij om 1 kookzone (links achter).
Ik zie dat je eruit bent gekomen door het te configureren.
Ik zou het erg op prijs stellen als je mij daarmee kan helpen door te vertellen hoe ik dat kan doen.
Alvast bedankt.

Als je bij de laatste post van LaurensPP even de link aanklikt, dan staat in dat document alles netjes beschreven.

Bij deze zal ik het voor de duidelijkheid ook nog even vermelden in een post.

Knop 1 t/m 4 van links naar rechts, de ovenknop uitgezonderd.

1. Zet eerst een willekeurige zone aan en uit.
2. Draai knop 2 tegen de richting van de klok in door de nulpositie en houdt deze vast.
3. Draai knop 1, binnen 5 seconden, met de richting van de klok mee, 3 maal door de
maximale stand. Nadat knop 1, drie maal door de maximale stand is gedraaid, gaat
het display linksachter uit en verschijnt er in het display linksvoor afwisselend een “C”
en een “1”. Dit is het servicemenu.
Nu moet de oude configuratie worden gewist.
4. Draai knop 1 terug naar de nulpositie.
5. Draai direct knop 2 naar stand 9. In het display van de kookzone linksvoor knippert
korte tijd een “E”, ten teken dat de oude configuratie wordt gewist. Hierna blijft de “E”
staan.
Nadat de oude configuratie is gewist, kan worden begonnen met de nieuwe configuratie.
6. Draai knop 2 terug naar de nulpositie. In het display van de kookzone linksvoor
verschijnt afwisselend een “C” en een “1”.
7. Zet een pan op de zone linksvoor. In het display verschijnt nu afwisselend een “C” en
een “2”.
8. Zet nu de pan op de zone linksachter. In het display verschijnt nu afwisselend een “C”
en een “3”.
9. Zet nu de pan op de zone rechtsachter. In het display verschijnt nu afwisselend een
“C” en een “4”.
10. Zet nu de pan op de zone rechtsvoor. In alle displays verschijnt kortstondig een “8”.
Hierna gaan de displays uit. De kookplaat is geconfigureerd.
11. Controleer of alle zones naar behoren werken.