(ondanks dat m'n usernaam wat anders zegt: hoi, ik ben mux, 'oprichter' van bestelbijfarnell.nl)
Op 12 maart 2016 18:56:39 schreef rew:
De vraag is dus wat "bestel bij farnell" gaat doen als je zegt: "verrek, dit is de DIP versie, ik wilde de SOIC verise.... wet kopen op afstand, ik stuur hem terug!".
Consumenten hebben gewoon hun wettelijke beschermingen, dus ik heb geen poot om op te staan als ik dat soort dingen weiger. In principe is daarom de website ook opgezet als een transparant venster naar Farnell toe: de enige manier om onderdelen te vinden is door precies te weten welk Farnell-bestelnummer je moet hebben. Dan is het zowel conceptueel als visueel duidelijk voor de gebruiker dat dit geen gewone webshop is, maar een dienst voor eh... 'ingewijden'. Mensen die weten wat Farnell is.
En er zijn talloze artikelen waarbij de farnell database fouten bevat. (...)
Maar als je ze op fouten in de database wijst (gewoon via de "ik heb een fout gevonden knop die daarvoor is), dan negeren ze je gewoon. Die fouten blijven er gewoon in zitten. Mouser neemt dat soort dingen tenminste serieus.
(Zoek eens of ze een mosfet hebben die een maximale stroom van rond de 1 30 microampere heeft... Zit ie er nog in?... Check!)
Als Farnell verkeerd levert heb je ook als bedrijf retourrecht, trouwens. Zonder kosten. Heb ik een paar keer gebruik van gemaakt, hoewel het in mijn ervaring behoorlijk zeldzaam is (eens per 50 bestellingen ofzo?)
Op 12 maart 2016 18:31:45 schreef mel:
Ik snap die moeite niet. Ik bestel al tijden rechtstreeks bij Farnell, en krijg altijd wat ik wil hebben.
Wel op een zakelijk account, dat weer wel.
Dit is dan ook een dienst voor mensen zonder zakelijk account Hobbyisten, studenten, etc.