Hè, jammer!
Het leek juist zo'n mooie methode om daadwerkelijk ieder onderdeel gewoon te kunnen kopen, en dan nog vlot ook. Ik hoop dat er een alternatief ontstaat...
Voor b.v. passieve componenten is een exportrestrictie op crytografie en wapentuig ook onzin. Volgens mij zit het probleem meer in dingen als accellerometers, thermische camera's, GPS/GSM modules, etc. Niet dat die an-sich nu gevaarlijk zijn... Maar in combinatie met de rest van een kruisraket, die uiteraard elke buurtsuper op de versafdeling heeft liggen... Nouja, laat maar. Offtopic.
Ik zoek bijvoorbeeld een paar zekeringweerstanden van 470 Ohm. Voor een beetje OK prijs. Daar lijken me toch geen exportrestricties op van toepassing...
(Reichelt heeft wel fusible resistors, onder "lood weerstanden", ze heten "Rezystory przewodu bezpiecznikowego"*. Makkelijk te vinden, toch? Maar geen 470 Ohm. Ik kan het met 330 óók wel redden. Oh, 7 euro verzendkosten... Dat dus.)
*)Iets doet me vermoeden dat TME ze onder dezelfde naam heeft...
Emiel/Mux: Hartstikke bedankt dat je dit een tijdje hebt gedraaid! 't is jammer dat er nu een eind aan komt. Maar het was goed idee.