37pfl9603d/10 voeding probleem

Die bedoelde ik in de andere posting ook, die van 47 naar 100 nf verhogen.Ben bang dat de TS alles al onnodig heeft vervangen en nu over gaat op de blauwe schijfje,s welke nog goed zijn maar in andere toestellen voor problemen kunnen zorgen.
M.a.w TS je hebt de klok horen luiden

Die afbeelding maakte het idd wel duidelijk :)
Ik heb twee van deze voedingen, de andere geeft geen output voor de backlights.
Ik heb de ceramische condensatoren al vervangen, maar geen effect.
De waarde die Aswo standaard aangeeft is 220 NF, maar op de voeding zit 330NF.
Iemand hier ervaring mee ?

maartenbakker

Golden Member

Als het over de ceramische condensatoren gaat, zal het om PF gaan. In de regel dien je de waarde aan te houden die je in het apparaat aantreft, tenzij het om een bekende modificatie gaat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Geen BL komt in deze niet door de genoemde c.s
Kijk eens met vaker starten wat hij doet.
TRafo kan weer wel defect zijn
meten

Arnold,

je spreekt van 47NF naar 100NF te zetten, maar die twee condensators op de afbeelding zijn resp 20 en 100.
Bedoel je dan die van 20 naar 100 ?

maartenbakker

Golden Member

20? Dat is een vrij ongebruikelijke waarde.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja, bedoelde 22, maar had bij meting +- 20.
Ik vrees dat er toch wat meer aan de hand is, want nu pinkt het standby lampje 3 keer, terwijl ervoor de tv meestal wel startte.
Beetje een rampgeval denk ik...

Update...

Ondertussen een andere voeding gezet, heeft nu een maand goed gewerkt.
Nu heeft hij geregeld geen backlight bij het opstarten.
Best de transfo vervangen ?

thx

de transformator doet het wel of niet, daartussenin bestaat niets. Dus het is iets anders, aansturing of lampen slecht..

Nogmaals was en is een modificatie voor welke ook gold voor de 37 inch. Is slijtage van de CCFL , door de timing te veranderen zal de TV altijd starten. Trafo vervangen is onzin die doet het wel of niet inderdaad

Dat van die transfo leek me ook onwaarschijnlijk maar had dit toch eens gelezen.
Arnold, je bedoelt dan de mod waar de 22 Nf naar 100 Nf wordt gebracht ?

groeten en bedankt,

Nee die bedoel ik niet.
Ik bedoel de modificatie dat er een stuk of 10 onderdelen vervangen/ geplaatst moeten worden.
Mogelijk ben je al klaar wanneer je 1 condensator van 220 nf naar 1 uf verhoogd.
Positie nummers weet ik niet uit mijn hoofd , misschien iemand anders hier

Ik vind niets over die modificatie.
Tzal beetje zoeken worden dan

Die mod staat ook alleen op at your service van philips.

Ik heb even gezocht , probeer pos nummer 2204 welke aan pootje 6 hangt van het ic te verhogen naar 1 uf . Dan verleng je de start tijd

Heb even zo op de voeding gekeken, maar zie pos nr 2204 zo direct niet.
Kan je me zeggen waar deze zit.
Anders moet ik maar eens gaan zoeken in de service manual.

thx

thx,

had het ondertussen gezien op de service manual. Wordt weer een prutswerkje :D

Hallo ik heb het zelfde probleem als ik de tv een tijd van de stroom heb kan die wel opstarten maar als ik hem uit zet gaat ie niet meer aan.

Zou u mij kunnen vertellen waar die condensator 2204 zit.

Met vriendelijke groet,

Frans

maartenbakker

Golden Member

Heb je al gezocht aan pen 6 van het een of andere IC op de voeding? Zoveel IC's zitten er niet op dus dat zou met die aanwijzing mogelijk al te vinden zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo

Ik denk dat ik hem gevonden heb als ik deze gaan vervangen is er een voltage waar ik rekening mee moet houden en kan ik deze smd ook eventueel met een ander type vervangen.

Ik heb een foto toegevoegd met een pijl mijn vraag is heb ik dit goed?

Mvg

Frans

Heb het aangepast maar hij wil niet meer opstarten als ik de aan knop indruk hoor ik een klik en knippert de witte led aan de voorkant 7 keer.

Frans

Heb het aangepast maar hij wil niet meer opstarten als ik de aan knop indruk hoor ik een klik en knippert de witte led aan de voorkant 7 keer.

Frans