JVC XV-THR1E doet niets meer (ook geen tikkend geluid)

Hallo,ik een defecte jvc xv-thr1e en heb hier wat gezocht op het forum maar deze maakt geen tikkend geluid.

Ik heb de startop condensator nagemeten en deze is in orde (33uF dus deze zal al eens vervangen zijn) de spanning hierover is 13.7V

De spanning op de STRG6653 bedraagd op:
pin 1: 312V
pin 2: 0V
pin 3: 0V
pin 4: 13.8V
pin 5: 0V

De spanning op de optocoupler(pc5101) pin 3 en 4 bedraagd 14.3V

Weet iemand of de bovengenoemde spanningen normale waarden zijn of hoe ik de STRG6653 verder kan testen?

Alvast bedankt,

Zou toch de 33 uF ( origineel 27 uF) c vervangen

Ik zal de spanningen secundair morgen eens nameten,is er ergens een schema met de spanningen bij (heb hier gezocht en een schema gevonden maar de spanningen secundair staan er niet bij). De 33uF zal ik ook eens vervangen.

Wordt de optocoupler gebruikt als veiligheid om de STRG6653 uit te schakelen?

De opto coupler word gebruikt als referentie terugkoppeling.

RAAF12

Golden Member

En voor galvanische scheiding, de LED in de optocoupler zit na de trafo en de fototransistor in het 230V deel.
De JVC tekenaar had blijkbaar zijn dag niet, binnen de markering 'dangerous voltage' zit de hele optocoupler, incl. de LED.

In het overzicht staan de sec spanningen:

Bedankt voor de gegevens maar bij het verwijderen van de startcondensator heb ik de STRG6653 gesloopt,vonkje getrokken tussen de 100uF en de 33uF (100uF was nog opgeladen,stom had dit eerst moeten nameten).
Nu moet ik dus eerst op zoek naar een STRG6653 maar deze is niet zo gemakkelijk te vinden (op ebay voor 5 euro maar dan duurt het 3 weken voor ik die thuis heb).

De STRG6653 was vrijdag toegekomen,deze geplaatst en ook nog de weerstanden R5106 en R5107 vervangen + de condensator C6100 (had esr van 18ohm) en alles werkt terug,nog eens bedankt voor het schema :-)