Brom op niet-ingeplugde kabel

Goedenavond,

Ik heb een mini jack kabel met daaraan zo'n 2.1 home cinema setje. Lelijk geluid, maar veel bas door het subwoofertje, en net wat ik nodig heb voor een theaterproject.

Maar nou hoor ik een vrij harde brom over de speakertjes als ik de mini jack kabel niet heb ingeplugd. Als ik m wel inplug is de brom weg, ongeacht of ik iets afspeel of niet.

Hoe kan ik er ervoor zorgen dat die brom stopt, of ik de kabel nou in- of uitgeplugd heb?

Bedankt en fijne paasdagen!

Maurits

Shiptronic

Overleden

waarom zou je de plug eruit halen? eerst de versterker uit zetten en dan pas de plug eruit halen, anders trek met een weerstand de ingang naar GND.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Er moet tussen de voorstellingen in gewisseld worden van bron en het setje zit in het decor ingebouwd.

Welke weerstand waarde neem ik voor jouw oplossing? En kan die blijven zitten als ik de kabel inplug?

maartenbakker

Golden Member

De massa verbonden houden is misschien al afdoende, de armeluisoplossing is om een losse massadraad te trekken maar het kan zijn dat het dan alsnog bromt door lusvorming. Iets duurder is een omschakelaar ertussen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Waarom niet een simpel meng paneeltje ? die dingen kosten geen drol en kun je netjes schakelen tussen bronnen en niveau aan passen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb beide signalen met een 100ohm weerstand verbonden met de massa en de brom was weg. Ik heb ze in de kabel gesoldeerd en dat gaat uitstekend, ook als ik de kabel inplug om geluid af te spelen.

Op markplaats zie ik mixertjes van twee tientjes. Als ik tijd heb haal ik er eentje op, tot die tijd doen we het even zo.

Dank u!!