USB driver voor KSR10 robotarm van Velleman werkt niet !

Hallo allemaal,
ik heb een robotarm KSR10 van Velleman gekocht voor mijn zoontje. We wilden nu de USB-interface installeren, maar bij het installeren van de software krijgen we steeds een foutmelding. Blijkbaar kan windows 8.1 de USB-driver niet installeren. Gevolg: géén verbinding met USB.
Is er iemand die hier wél in geslaagd is? Wie kan me helpen deze robotarm werkende te krijgen?

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Geen Windows 8.1 gebruiken?

Bij Windows 7 kun je nog drivers installereren die njet digitaal ondertekend zijn, bij Windows 10 is dat bijna niet meer mogelijk.

Bij Windows 8 kan het zijn dat het via het opstartmenu wel kan (f11 ofzo?), als dit het probleem is natuurlijk. Probeer eerst eens de installatie als admin te starten.

GMT+1
Henry S.

Moderator

Kortgeleden nog ongesigneerde drivers onder Win7 64bit gebruikt om een AVR-doper programmer te kunnen gebruiken. Dmv deze tool: DSEO, je virusscanner heeft er wel wat moeite mee.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bedankt voor de snelle antwoorden, maar ik lees alleen maar dingen die ik tot nu toe -zowel op Windows 7, als op Windows 8.1- geprobeerd heb.
Niets werkt! :(

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco

Special Member

Voor unsigned drivers onder Windows 7 kun je in een command prompt of de "Run" box intoetsen:

code:

bcdedit /set nointegritychecks ON
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nope, ook niet met de recentste drivers !
Dit blijft staan:
De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)

Ook als ik DSEO wil gebruiken.

Henry S.

Moderator

Dan staat je PC nog niet in de testmode.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.