Fluke 175 storingzoeken - knipperende OL meting

Ik ben bezig om een probleem met een ps3 op te lossen, wat veroorzaakt is door het BlueTooth/Wifi gedeelte (update in loop met code 8002F1F9).

Normaal zou dit probleem zijn opgelost door vervangen van de module door mijn rework machine, maar na vervangen van de module (meerdere keren, gedesoldeerd van scrap boards) is het probleem hetzelfde.

Dus ik heb de module er weer vanaf gesoldeerd en een scrap moederbord van hetzelfde type (ook zonder de module) gepakt en de Fluke 175 multimeter op weerstandmeting gezet en de waarden tussen GND en de doorverbonden soldeerpaden genoteerd. Velen zijn anker points verbonden met ground.

Bij 3 paden (die onderling verbonden zijn) meet ik bij het 'goede' scrap board 10,1 kOhm en bij het probleemmoederbord een OL die blijft knipperen. Banen gevolgd naar andere kant moederbord om verder te gaan troubleshooten.

Weet wel wat OL betekent : Infinite resistance (open circuit) en dus oneindig grote weerstand, maar een knipperende OL heb ik nog niet gezien en kan het ook niet vinden op het internet.

Vreemde is wel, dat ik dus later, soms wel de waarde meet, maar vaak dus ook een knipperende OL.
Dit terwijl het 'goede' scrap board die niet heeft en altijd de juiste waarde weergeeft. Overigens klimt de waarde ff op tot een vaste waarde, maar komt omdat er een condensator in parallel staat.

Weet iemand waardoor die knipperende OL wordt veroorzaakt ?

Bij een wisselende OL staat er waarschijnlijk een spanning op de meetpunten ,meter probeert weerstand te meten met een spanninkje maar er staat al een spanning dus lukt niet.
Meet voordat je Ohms meet eerst of er geen spanning op staat.

Gr.F_S

Dit is gewoon gemeten op een los moederbord, dus spanningsvrij.

zal idd een grensgeval zijn waarin de meter tussen ohms meten en niet meten schakelt ivm teveel spanning.. dat kan ook in spanningsloze toestand gebeuren, vaak maakt de meetpen geen goed contact in die gevallen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Net ff de punten van de multimeter weer scherp gemaakt met slijpblokje.

0 volt tussen ground en meetpunt (op mV 0,0 Mv) en nu meten geeft direct een waarde.

Ik meet op weerstandmeting, ook altijd ff tussen 2 groundpunten en meet dan 0,2 Ohm.

Denk dan toch, dat er corrosie/vuiligheid op de meetpunten zat. Dat is daar ff niet zelf aan heb gedacht...

Dus een knipperende OL, komt doordat de meter niet in staat is om een goede meting te verrichten ?

Op 2 april 2016 00:24:07 schreef ed1973:
Net ff de punten van de multimeter weer scherp gemaakt met slijpblokje.

0 volt tussen ground en meetpunt (op mV 0,0 Mv) en nu meten geeft direct een waarde.

Ik meet op weerstandmeting, ook altijd ff tussen 2 groundpunten en meet dan 0,2 Ohm.

Denk dan toch, dat er corrosie/vuiligheid op de meetpunten zat. Dat ik daar ff niet zelf aan heb gedacht...

Dank voor jullie reacties :-)