KTP400 Siemens panel

Hallo Allemaal,
sinds kort ben ik bezig met de programmatie van een Siemens KTP 400 panel screen.

ik heb eigenlijk 2 vragen.

Vraag1: Als ik het scherm voor me hou is de display 90 graden verdraaid.ik moet het scherm draaien. Het staat nu in portrait , maar zou het het graag in landscape hebben. Hoe pas je dit aan?

Vraag2:Is het mogelijk om een 2de tabblad aan te maken? Voor zogezegd te scrollen van de 1 naar de andere pagina op het scherm zelf.

GJ_

Moderator

Als ik de vraag zo lees gok ik op een schoolvraag.

Op 3 april 2016 19:23:56 schreef GJ_:
Als ik de vraag zo lees gok ik op een schoolvraag.

Nee, dit is geen schoolvraag.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

1| Kan niet, je formaat etc heb je zo al bij Siemens laten bepalen.
Als je zelf alles programmeer dan kun je dat aanpassen zoals je wilt. Lijkt me dan handiger dat je tijdens het programmeren je komjoeterscherm een kwart slag draaid.
En dat meen ik, is geen grap.
Afbeeldingen en teksten kun je roteren.

2 Ja kan, maak een screen2 aan (mag je zelf een andere naam geven,)
Moet allemaal wel in WInCC-TIA porta.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Voor vraag2: Ik heb inderdaad al een 2de aangemaakt. maar hoe kan ik dan scrollen van het 1 naar het andere op mijn schermpje zelf?

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Heeft je schermpje een paar toetsen (Functietoetsen):
Dan kun je een functietoest zo programmeren dat deze naar een volgend scherm gaat. Natuurlijk moet je dan ook een knop maken om weer terug te gaan.
bv F1 programmeer je een event click > screen 2

Is het een zogenaamd Touch-screen scherm? dan kun je zelf op elke willekeurige plek een knop tekenen en die programmeer je.

Je kunt het ook doen op basis van een ingangsvariabele.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

vraag 1:
In TIA kun voor het scherm de potrait versie als device invoeren. Dit is hetzelfde type scherm (zie typenummers in afbeelding), maar TIA weergeeft hem verticaal.