stocko connectoren 5P female gezocht

Ah foutje :)
Molex zijn ook prima.

Dit zijn stocko's:

Male PCB:
http://hmario.home.xs4all.nl/arduino/Misc/conn/Stocko-7p-Chas-Haaks.jpg

Female cable:
http://www.mylargescale.com/1stclass/mbendebba/L1000886.gif

RTFM, dan pas vragen...
Lambiek

Special Member

O, die ken ik wel. Die zijn voor flat cables, die gebruik ik alleen zelden. Flat cables zijn in sommige gevallen meer gevoelig voor storing, of je moet getwiste flat cable gebruiken.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

sorry heren voor deze kick,
Ik ben door mijn voorraadje heen en zou toch graag een nieuwe voorraad aanleggen.
Ik kan echter geen distributeur vinden van deze connectors. Als iemand weet waar ik ze zakelijk kan bestellen hele graag.
Een alternatief mag ook.
Ik zoek dus goedkope connectoren, met pitch van 2,54 en die ik op een draad of kabel kan knijpen. Geen krimp.

alvast bedankt

Lambiek

Special Member

Wielklem heeft er genoeg toch. :+

Hier kun je ze bestellen denk.

https://www.stocko-contact.com/en/

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 8 april 2016 17:27:09 schreef Lambiek:
O, die ken ik wel. Die zijn voor flat cables,

(het is een ouwe koe, maar toch maar even) Die Stocko connectoren zijn voor losse draden waar je iets van een flatcable van kunt maken, maar ook allerlei andere configuraties. Losse draden dus.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Thevel

Golden Member

Ik heb jaren geleden (1980-2000) die Stocko connectoren regelmatig gebruikt, Display elektronica (wat toen nog bestond) had de Stocko connectoren in hun assortiment.
De connectoren waren heel makkelijk in gebruik en maakten na het persen uitstekend contact, eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Een tijdje geleden wilde ik ze weer gebruiken in een project maar ik merkte de de "grote jongens" (Farnell etc) ze niet meer verkopen, waarom is me niet duidelijk....

Idd. En een ander goed alternatief nog niet gevonden. De rast 2,5 edge connectors Ou nog kunnen.
Als die stocko's ergens te bestellen zijn wil ik wel een iaatje doen ofzo.
Die website ia puur van de fabrikant maar volgens mij kun je ze daar niet bestellen en zie ook geen distributeurs...

maartenbakker

Golden Member

Op 8 april 2016 17:27:09 schreef Lambiek:
O, die ken ik wel. Die zijn voor flat cables, die gebruik ik alleen zelden. Flat cables zijn in sommige gevallen meer gevoelig voor storing, of je moet getwiste flat cable gebruiken.

Philips gebruikte die dingen in ongeveer elk apparaat en ook met losse aders. Hoeft geen flatcable in.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Heb ook altijd graag met Stocko connectoren gewerkt.
Mijn onderdelenhandel had ze allemaal op stock tot hij ze in te grote aantallen moesten bestellen.
Daarna heb ik ze nog wat bij EOO gevonden maar heb de indruk dat het daar ook tot einde voorraad is.
Intussen ook nog geen alternatief voor Stocko gevonden...

Ben je er nog steeds naar op zoek?
Ik denk dat ik ergens nog een zakje hiervan liggen heb.
Ik zal eens zoeken en je eventueel een pm sturen als ik ze vind.

Groet

Kris

ja, maar ik zoek eigenlijk gewoon een voorraadje van diverse aantal polen.
zeg 50 stuks per soort, dan kan ik wel even vooruit :)

inmiddels een distributeur gespoken.
Helaas is de MOQ rond de 4000 stuks...
Zoveel heb ik er nu ook weer niet nodig ;)

mel

Golden Member

Is gezamenlijk inkopen iets?, soort CO servicebureau? Voor moeilijke onderdelen,
de VERON doet het ook..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Daar zijn de moqs te groot voor. En daarbij zullen er hier ook levertijden zijn van enkele maanden

ik zal even kijken waar wij ze kopen.
mijn bakjes beginnen wat leeg te raken dus kan ook niet even wat op sturen.

RTFM, dan pas vragen...
maartenbakker

Golden Member

Op 5 juli 2018 14:00:41 schreef Stijnos:
Daar zijn de moqs te groot voor. En daarbij zullen er hier ook levertijden zijn van enkele maanden

Als de MOK in totaal 4000 is dan zit je aan 500 per soort, die zal je best snel kwijt zijn (aan jezelf, aan de firma van wielklem, aan nog wat anderen). Bij 4000 per soort is de investering misschien wat minder verantwoord.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Intronics heeft ze wel.
https://intronics.nl/
wel even bellen, staan namelijk niet op de site.

[Bericht gewijzigd door wielklem op donderdag 5 juli 2018 15:18:48 (35%)

RTFM, dan pas vragen...

thanks, ga ik die even contacten

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 5 juli 2018 15:06:00 schreef wielklem:
Intronics heeft ze wel.
https://intronics.nl/
wel even bellen, staan namelijk niet op de site.

helaas, die heeft ze niet meer in hun assortiment

juist.
neem anders even contact op met deze verkoper.
misschien wil hij per 50 leveren.

RTFM, dan pas vragen...

ik vermoed dat die ook enkel die kabeltjes heeft en niet het hele assortiment.
Toch maar op zoek naar een goed alternatief.
Wellicht toch maar fatsoenlijke crimp connectoren zonder benodigde crimp tool van 200 a 400.-
Had een dupont crimp setje met een goedkope tang, maar dat is echt troep

Bel anders even met Starfields.
Hij kan de meest gekke connectoren en kabels leveren.
026 442 7075

RTFM, dan pas vragen...
maartenbakker

Golden Member

Op 9 juli 2018 07:35:29 schreef Stijnos:
ik vermoed dat die ook enkel die kabeltjes heeft en niet het hele assortiment.p

Mis ik iets? Er staat in zijn advertentie dat hij stekertjes, kabeltjes en 2 soorten chassisdelen levert.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."