error's in xillinx vivado

DigitalDesigned het maakt geen verschil uit het staat nog altijd onder de sintax error map. Ik moet er wel bijzeggen dat ik vanuit een werkend voorbeeld ben begonnen.Dat in vivado heeft gewerkt

Op 10 april 2016 17:54:46 schreef Blauw Lampje:
Ik heb hier totaal geen verstand van (wel van PIC programmatie) dus sorry als ik wat stoms tik, maar als ik dit zo voor de eerste keer lees, hoort die komma achter VGA_GREEN er wel te staan ??

Nee, die comma hoort er inderdaad niet. De comma betekent, hierna komt het volgende signaal. Bij de laatste is er geen volgende en dus sluit je gelijk af met een haakje.

TS, je snapt niet helemaal wat je doet met dat port statement. Als je een module definieert, dan definieer je daar ook bij wat z'n in en uitgangen zijn. In dat geval staat er alleen "port" en geen map. "Map" betekent, hoe sluit ik de port aan. Je mapped een input of output aan een signaal. Dat is dus bij instantiatie van een module in een hoger level. Bv in je toplevel instantieer je vga_xx. De laatste heeft een port en die map je op signalen in dat toplevel. Eigenlijk precies zo alsof je een IC aansluit op een printplaat.

oh, nog over de syntaxen: Vivado geeft zeker weten aan wat de errors zijn. Zoek die eerst eens op en los de errors op, anders kom je nooit ergens. Errors wegwerken en liefst warnings ook. Die laatste comma kan nooit gewerkt hebben, da's gewoon geen correct VHDL. VDHL is erg strikt dus ik kan me niet voorstellen dat er een synthesiser is die dat accepteert.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Beetje warrig verhaal zo. Kun je aangeven wat je hebt veranderd waardoor het niet meer werkt?

Gezien ik je hoor praten over de poort map van je top level vraag ik me af of je een poort hebt toegevoegd of verwijderd. Zo ja, heb je dan ook het in/uitgangssignaal toegewezen aan een fysieke pin in de .XDC file?

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P