Mailinglist voor inkoop acties?

Ik mis telkens de inkoop acties hier op het forum.

Het is niet elke dag dat ik CO bekijk en vaak is het dan al te laat om op een aangekondigde inkoopactie mee te surfen.
Zou een simpele mailinglist geen wonderen doen?

Iedereen die af en toe eens wilt meesurfen op een IA wou zich vrijwillig kunnen inschrijven wat een voordeel kan hebben voor zowel koper als organisator?

Een idee?

Ik weet niet of een mailinglist automatisch kan meelopen als er een inkoop actie wordt gestart.

Anders worden de Mod. opgezadeld met extra werk.
Misschien is het handig om in Vraag & Aanbod een aparte sectie op te nemen, met de naam MeeLiften.

Afgelopen weken had ik weinig tijd, als er een IA plaats vond had ik deze ook gemist. :)

Gewoon een e-maillist waarin je je kan inschrijven en waar men kan aankondigen dat er een IA gestart is?

Vroeger gebruikte ik Majordomo als mailinglist script, weet niet welke tegenwoordig gebruikt wordt?

Hier is geen actie van de mods nodig, je schrijft je zelf in en uit.
Als iemand een IA start stuurt die een mail en iedereen kan meesurfen?

ritmeester

Golden Member

Op 29 april 2016 06:51:41 schreef MJU:
... Vroeger gebruikte ik Majordomo als mailinglist script, ...

O.T: Good old times :-)

I love it when a plan comes together !

Mailchimp kun je tot een bepaald aantal email adressen gratis gebruiken.

" Forever Free
If you have fewer than 2,000 subscribers, you can send up to 12,000 emails per month absolutely free. No expiring trial, contract, or credit card required. "

Misschien wel een optie?

RTFM, dan pas vragen...

Eender welke lijst generator lijkt me prima.

De vraag is of er eventueel genoeg animo voor is?
Het zou ook wel mooi zijn dat die mailinglijst zou leven + dat die onder de naam Circuits Online gehost zou worden (geen spam problemen).

Kan er misschien een poll over gestart worden?

Henry S.

Moderator

Ik heb een concept van een poll aangemaakt, heeft iemand nog op- en/of aanmerkingen?

Vraag: Vinden jullie een mailnotificatie handig bij inkoopacties op CO?

Antwoorden:

1. Ja, maar alleen bij inkoopacties
  2. Ja, maar ook bij animochecks
  3. Geen interesse
  4. Geen mening

Het leek me handig om meteen animochecks mee te nemen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op vraag 1 en 2 is mijn antwoord JA :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? http://www.ledverlichting-ledverlichting.nl
Henry S.

Moderator

Willie W

Golden Member

Dan ga ik voor antwoord 2.

Henry S.

Moderator

Stemmen heeft nu nog geen zin, ik wil op 1 mei de poll openen op de hoofdpagina van CO. Ik wacht zolang op op- en aanmerkingen.

Op 29 april 2016 19:13:47 schreef Henry S.:
Bij 2 is 1 ingesloten ;)

Speel graag op safe :-)

Of ik moet binnen 1 minuut een miljoen laten verdwijnen, dan zet ik alles in op rood :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? http://www.ledverlichting-ledverlichting.nl

Bedenk even goed of dit uberhaupt een goed idee is. Op tweakers is het met een reden verboden geworden om IA's te organiseren. Momenteel bereik je maar een kleine groep, wat de risico's reduceert. Hoe meer CO als platform echter gaat fasciliteren (en notificaties versturen kan het begin zijn van een hellend vlak), hoe meer potentiëel gezeik er is.

Versta me niet verkeerd, ik ben groot van van IA's, maar er kleven ook genoeg nadelen aan.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
MAH

Golden Member

Het systeem werkt op persoonlijk initiatief, ac's zijn niet gereguleerd.
Wat mogelijk wel werkt is het opnemen in de nieuwsbrief of facebook.

@tommyboy: weet je meer over hun achterliggende reden?
Heeft dat er mee te maken dat het staffelen en doorverkopen niet altijd op prijs wordt gesteld of zijn er andere juridische (aansprakelijkheids) redenen?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

De voornaamste reden was dat T.net geen zin had in het geziek bij IA's die falikant de soep in draaien door onwil/onkunde vanuit de organisator. Je kan als forumeigenaar zo hard roepen als je wil dat IA's volledig voor eigen risico zijn en dat je er in principe niks mee te maken hebt, maar toch gaan mensen bij jou als forumeigenar klagen, drammen, eisen, etc..
Op T.net liep het bijvoorbeeld ook soms enorm uit de hand. Toen het net verboden was organiseerde iemand een IA voor Dell monitoren (op het toenamlige IA.net). Gevolg: Twee maanden later had hij voor €500.000 a €1.000.000 aan monitoren staan. Is allemaal 100% goed gegaan, maar stel dat die kerel met de noorderzon was verdwenen...

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat je IA's bedrijfsmatig kunt organiseren. Er blijft een paar procent aan de strijstok hangen voor het organiserende bedrijf en de KvK-inschrijving en reputatie van het bedrijf zijn de garantie (voor zover je die ueberhaupt kunt bieden) dat het goed gaat en dat contacten met (groot)handels soepel verlopen aan de inkoopkant.

Ik begin er pas net over te denken, dus ik zie het nog niet helemaal voor me maar in principe sta ik er niet afkerig tegenover om daar een rol in te spelen.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Andere fora hebben sub-fora. Hier de verschillende onderwerpen zoals high voltage en witgoed. Op andere fora kan je een notificatie aanzetten voor als er een nieuw topic in een subforum wordt gepost. Als je die subforum notificatie hebt en een afdeling voor AC/IA's...

@maarten: De IAs hier op CO zijn van de vorm: Ik ga toch bij Digikey bestellen, wie mee wil liften moet effe een seintje geven. Of ik wil een voeding maken, maar de printjes komen per tien dus ik hou er 9 over, wie wil ook zo'n printje hebben?

[Bericht gewijzigd door rew op 29 april 2016 22:03:53 (32%)]

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Lijkt me handiger om 'sticky' topics te maken i.p.v. mail (dat gaat bij veel IA's gauw de keel uithangen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 29 april 2016 22:01:55 schreef rew:
@maarten: De IAs hier op CO zijn van de vorm: Ik ga toch bij Digikey bestellen, wie mee wil liften moet effe een seintje geven. Of ik wil een voeding maken, maar de printjes komen per tien dus ik hou er 9 over, wie wil ook zo'n printje hebben?

Dat is inderdaad meer meeliften en dat werkt spontaan vaak beter inderdaad. Mijn reactie was meer een op wat er (kennelijk, ik wist dat niet) op tweakers.net speelde met groot georganiseerde gezamenlijke inkoop.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
hobby luke

Golden Member

Op 29 april 2016 19:32:53 schreef Henry S.:
Stemmen heeft nu nog geen zin, ik wil op 1 mei de poll openen op de hoofdpagina van CO. Ik wacht zolang op op- en aanmerkingen.

Wordt dat dan ook aangegeven in dit topic?
Ik ga altijd naar de site via mijn favorieten en dat is direct naar het forum. Op die manier kan ik, en misschien nog andere leden, de poll missen.
Zou het misschien ook niet nuttig zijn om de notificatie te splitsen tussen Nederland en België (dit in verband met verzendkosten)?
Ik vind het wel een goed idee.

MVG,
Luc.

Shiptronic

Golden Member

Mailchimp??? Hoe weet ik zeker dat ik alleen een mail bij een IA krijg op CO. en niet dat mail chip mijn adres heeft en mijn inbox vol spammed?

Als je het als forum faciliteert, heb je ook een bepaalde verantwoordelijkheid daarvoor.

@hierboven , zo doe ik het ook; begin bij active. Nieuws, polls ed. worden dan vaak gemist, kwam er deze week pas achter dat CO ook een facebook pagina heeft ( ik niet ;)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 29 april 2016 22:59:00 (27%)]

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Een poll lijkt me zeker al niet verkeerd!

Dan heb ik het niet over de grote inkoopacties, eerder over diegene die hier sporadisch gestart worden: "[snelle] IA bij leverancier X"

Niet de grote zoals op inkoopacties oid.
Gewoon de minimumorderkosten omzeilen bij de grote leveranciers.

Om ze op het forum te posten onder een ander subforum, of via een sticky gaat het probleem niet weg dat ik heb.
Als je niet alle dagen het forum bezoekt mis je die gegarandeerd.

Krijg je een notificatie als er een is dan heb je alsnog de keuze.

Henry S.

Moderator

De poll is actief.

Edit: Excuses voor de valse start, er waren meerdere antwoorden mogelijk.

In de omschrijving is ook aangegeven om wat inkoopacties het gaat. Aan commerciële acties doet CO bijna niet. En als je ziet dat Samenkopen wegens gebrek aan belangstelling opgeheven is, dan zijn ze ook niet echt te verwachten.

MAH

Golden Member

@MJU: Als het jou om de kleine acties gaat dan kan je ook zelf een topic openen met de vraag of iemand gaat bestellen.
Een emaillijst heeft in dat geval ook niet veel zin want die acties zijn vaak maar één of enkele dagen open.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 1 mei 2016 18:01:51 schreef MAH:
@MJU: Als het jou om de kleine acties gaat dan kan je ook zelf een topic openen met de vraag of iemand gaat bestellen.
Een emaillijst heeft in dat geval ook niet veel zin want die acties zijn vaak maar één of enkele dagen open.

Lees het uitgangspunt van mijn vraag:
- Niet iedereen bekijkt CO dagelijks/wekelijks
- Mogelijk zijn er mensen die een kleine, snelle IA willen organiseren die hiermee een veel groter publiek kunnen bereiken of net aan het minimumbedrag geraken?

Wil je geen mail? Heel simpel, niet inschrijven :-)