Mailinglist voor inkoop acties?

ritmeester

Golden Member

IK heb voor gestemd (b). Prima idee voor diegenen die graag mee willen doen aan een IA.

I love it when a plan comes together !

Hoe lang gaat de poll nog blijven staan?

Best wel veel geïnteresseerden.. :-)

Goed dat je nog een reactie plaatste MJU, want ik had het niet eens gezien.

Denk dat je hier inkoop acties moet houden zoals ze waren, electronica onderdelen en hoog uit gereedschap voor electronica. Geen gedoe met monitoren, HD's, witgoed e.t.c.

Henry S.

Moderator

Op 25 mei 2016 18:33:28 schreef MJU:
Hoe lang gaat de poll nog blijven staan?

Deze poll blijft nog wel even open staan.

Veel forumgebruikers zien de hoofdpagina niet, en beginnen meteen op http://www.circuitsonline.net/forum/active. Sommigen beginnen zelfs in hun favoriete sectie.

Bedankt voor je schopje, zo komt het weer onder de aandacht.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 29 april 2016 22:56:20 schreef Shiptronic:
Mailchimp??? Hoe weet ik zeker dat ik alleen een mail bij een IA krijg op CO. en niet dat mail chip mijn adres heeft en mijn inbox vol spammed?
.....

Die mailing lijsten zijn niet openbaar (gelukkig).
Alle leden op zo'n lijst kunnen zelf aangeven waar ze wel en geen email van willen ontvangen. Dat gezegd hebbende, mits de lijst een beetje fatsoenlijk is opgezet.
Ook kun je vrij eenvoudig een mailing maken, layout opzet, teksten, plaatjes, het is allemaal drag&drop.
Niet geheel onbelangrijk, het voorkomt ook dat je als afzender als spammer wordt gezien.
Voor kleinschalig gebruik ideaal dus.

Mailchimp is er maar een voorbeeld van, er zijn wel meer programma's en sites die een dergelijke service ondersteunen.

RTFM, dan pas vragen...

Op 29 april 2016 21:47:30 schreef maartenbakker:
Ik denk dat je IA's bedrijfsmatig kunt organiseren. Er blijft een paar procent aan de strijstok hangen voor het organiserende bedrijf en de KvK-inschrijving en reputatie van het bedrijf zijn de garantie (voor zover je die ueberhaupt kunt bieden) dat het goed gaat en dat contacten met (groot)handels soepel verlopen aan de inkoopkant.

Ik begin er pas net over te denken, dus ik zie het nog niet helemaal voor me maar in principe sta ik er niet afkerig tegenover om daar een rol in te spelen.

Zelfde hier. Dezelfde gedachtegang zat achter bestelbijfarnell.nl, en daar is inmiddels in een dikke 2 maanden nu net 3000 euro aan omzet doorheen gegaan zonder incident.

Ik kan in ieder geval al wel vertellen: als er echte inkoopacties worden georganiseerd, dan moet er meer marge worden gedraaid dan ik op bestelbijfarnell doe. Ik heb nu alles bij elkaar 150 euro eraan verdiend, wat misschien nèt genoeg is om één onretourneerbare RMA af te wikkelen en nog positief te blijven. Op een grotere inkoopactie moet je meer kunnen incasseren.

Ik heb 143 dagen gewacht sinds de start van deze topic.

De poll zegt dat 71% van de mensen het een goed idee vind, slechts 18,7% wil dit niet, en 10% heeft geen mening.

Is dit voldoende voor een "GO"?

fatbeard

Honourable Member

Ik zal wel tot de spreekwoordelijke domme blondjes gerekend worden, maarreuh... Hoe stem je op die poll?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

In het linker menu op home klikken en dan zie je het op de pagina staan ;-)

fatbeard

Honourable Member

Het vinden van die poll gaat probleemloos, maar hoe stem je?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Je kan je gewenste optie selecteren en op stemmen drukken.
Zodra je hebt gestemd verdwijnen de stem opties.

Mogelijk heb je dus altijd gestemd, is al een redelijk oude poll ;-)

fatbeard

Honourable Member

ik heb die inkoopacties eigenlijk nog geen enkele keer zien passeren hier, en kom toch dagelijks op het forum.
maarja, ik sluit mijn pc nooit af en ook al mijn tabbladen (op werk en thuis) blijven gewoon open staan.
ik druk enkel op het knopje 'laatste discussie' en dan zie ik alles wat gepost werd na mijn laatste bezoek.

dat er dus ook handige dingen op de home pagina komen, wist ik ook niet.
vraag en aanbod heb ik ook nog nooit bekeken.

als ik iets nodig heb, dan wordt het onmiddelijk besteld want moet het gisteren al hebben, of als het niet zo dringend is, bestel ik in china of wacht ik tot ik genoeg aan moet kopen bij conrad ofzo om het daar te bestellen

Op 29 april 2016 22:56:20 schreef Shiptronic:
... kwam er deze week pas achter dat CO ook een facebook pagina heeft ( ik niet ;)

heeft CO een facebook dan??? :-) loop ik verdorie nog 6maand achter op u.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Shiptronic

Golden Member

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
blackdog

Golden Member

Hi Shiptronic,

Ik denk het niet, kijk maar *grin*

http://www.bramcam.nl/CO-Facebook.png

Mijn asociale mediablokkers doen goed hun werk!

Gegroet,
Blackdog

Waarheden zijn "Illusies waarvan men vergeten is dat het illusies zijn"

Ik las dat er al weer een webshop failliet is, daarom bump ik deze vraag even terug.

Er kan toch niets tegen een mailinglijst zijn, als je niet wilt toetreden dan doe je dat ook niet..