LOEWE plasma tv geluid maar geen beeld

Primaire massa is GEEN secundaire massa!!!

Ja je hebt gelijk smd,heb het ook eens nagevraagd bij mijn vader,ik was op de verkeerde" massa aant meten.ok nu weet ik dat.

Ben er terug met bezig met schema nu nog oplossing kunnen vinden.

ik meet 1 afwijking op 1 optcoupler tegenover de andere ,morgen te goei nakijken.

Optocoupler was niks,ben nu aant kijken op sustainborden naar zekeringen maar vind die niet direct meet ook niks fout,heb de spanningen vcc,va en vs niet.Ofwel moet ik de voeding eens belasten met weerstand en meten en dan kijken of alle spanningen aanwezig zijn ofwel is er ergens anders iets mis.Hoe dit je dit met weerstanden of lamp welke pennen?Of heeft iemand nog tips.

Gepost dinsdag 14 juni 2016 21:09:32 |

Quoten

Die weerstanden op deze murata voedingen gaan wel vaker kapot, deze voeding zat ook in o.a. Hitachi TV's.
Ze maken deel uit van de inschakelvertraging.
Maar, zeker ook de fets aan de primaire kant van de voeding controleren.

Controleer ook de twee kleine recht opstaande printjes in het midden van de voeding.
De SMD componenten op die printjes zitten vaak los, waardoor de voeding ook defect raakt.

bjokal je kent deze tv en deze voeding
hoe kan ik dit probleem oplossen.

Hallo op de connector kan iemand dat uitleggen voor voeding standalone te testen,hoeveel weerstanden nodig en op welke pennen aansluiten,het is de eerste keer dat ik dit doe,als iemand dit 1 maal deftig uitleg ken ik da.en welke waarde van weerstanden.

Pwr on signaal simuleren ( Naar massa of op +5V) en over de Vs en Va gloeilampen van 60/75 watt doen. Lagere voedingsspanningen hoef je niet te belasten voor test.

Ok smd ik begrijp het waar vind ik die pwr on.

Ja sorry voor die vervelende vragen,maar ik moet wel.
-VA
-NC
-VCC
-GND-
-
-
-NC
-VS-
-
-

AANDUIDING OP CONNECTOR

Ik denk dat het sneller is dat je met de hele TV bij een ervaren techneut langsgaat, want dit draait uit op een 100+ topic en nog niet hersteld. De basis moet je snappen anders word het niet. misschien sorry voor de botte uitleg maar is niet anders...

Ja ik ken geen ervaren techneut van bb tv wel,ook zal zien wat ik ermee doe.

Mischien iemand anders die me nog kan helpen,want ik begrijp wel iets van tvs.

Probeer Google eens

Er is echt zat te vinden over reparaties van lcd of plasma
Ook uitleg over nc vcc enzovoort

Zelfs YouTube staat er vol mee

ok ga dit nog eens proberen,had dit al geprobeerd maar niks nuttig gevonden.

Ik had iets goed gevonden,maar vind het niet meer terug.
was 1 van deze man zijn filmpjes
https://www.youtube.com/watch?v=LbZCoCJb5Ss
ga het proberen te vinden was voor voeding te belasten met weerstanden.

Ik heb de andere tvs kunnen herstellen heb deze alleen over,geraak er niet uit.