capaciteit Duracell industrial

Bij de Techniesche Unie wordt de Duracell Industrial AA omschreven als 2700mA. Mijn ervaring is dat ze niet heel veel langer meegaan dan elke andere doorsnede merkbatterij.

Gek genoeg hebben ze sinds kort een nieuwe Duracell AA batterij genaamd Procell. Prijstechnisch ongeveer even duur als de Industrial en ook per 10 in een doosje. Duracell heeft er zelfs een hele webpagina aan gewijd.
Ik zie het maar als een stukje marketing. Oud recept, nieuw doosje.

Omdat mijn weerstation buiten maximaal een half jaar draait op een setje gemiddelde kwaliteit AA batterijen dacht ik slim te zijn door Varta Professional Ultra Lithium AA batterijen te nemen. Flink aan de prijs maar heel erg veel langer houden deze batterijen het ook niet uit.
Ook in de draadloze Honeywell radiatorkranen merkte ik geen opmerkelijk langere levensduur. Voor het geld koop je beter dubbel zo veel normale AA's.

de grens van capaciteit voor een AA zal wel bereikt zijn ondertussen en zowat alle merken kunnen de nodige capaciteit halen. het is alleen de vraag of ze dat willen want...
batterijen die langer meegaan zorgt ervoor dat het langer duurt voor je nieuwe batterijen koopt. duracell had vroeger DE reputatie mee maar de laatste jaren is het zuiver marketting en winst boeken.

teren op de goeie naam van vroeger en ondertussen minderwaardig verkopen aan hogere prijzen.
ik heb nooit duracell gekocht en koop meestal de goedkoopste ALKALINE die ik vind in de winkel of online (doosje van 24ofzo). de hele goedkope batterijen zoals die in action en andere goedkope winkels, zijn vaak de gekende zink-kool batterijen.

als de reklame bekijkt van duracell weet je het ook direct, ze beweren dat ze 4keer langer meegaan dan andere batterijen, en onderaan staat dan in het klein (*in vergelijking met zink-kool batterijen). ELKE alkaline haalt 4keer meer dan zink kool

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Kruimel

Golden Member

Ik denk dat je gelijk hebt over die capaciteit, het is lastig nu te concurreren op capaciteit omdat die tussen fabrikanten niet heel veel meer kan verschillen. Duracell heeft zo ver ik kan zien een reputatie opgebouwd door vroeg het productieproces te optimaliseren en vanaf daar te rentenieren met goedkope aftreksels onder andere namen als "Plus", "Industrial" en "Simply".

Eigenlijk is het enige waarop zo een batterij zich nog kan onderscheiden is dat hij niet lekt en met grotere stromen nog goed werkt. Dat eerste is moeilijk te testen (en waarschijnlijk de oorzaak dat Duracell nog bestaat) en dat laatste is bij alle alkaline cellen slecht. Het lijkt een beetje inherent te zijn aan de chemie.

Op 23 oktober 2019 08:20:23 schreef T-sec:
Gek genoeg hebben ze sinds kort een nieuwe Duracell AA batterij genaamd Procell. Prijstechnisch ongeveer even duur als de Industrial en ook per 10 in een doosje. Duracell heeft er zelfs een hele webpagina aan gewijd.
Ik zie het maar als een stukje marketing. Oud recept, nieuw doosje.

Ow, ik dacht dat die ProCell ouder was dan de Industrial, ik kan me herinneren dat ze bij Baco opeens omschakelden en er een tijdje beide in de display lagen. Misschien heb ik het fout geïnterpreteerd, maar ik ging er van uit dat die ProCells restpartijen zouden zijn. Gegeven het feit dat ze tot twee jaar voor de einddatum lijken te lekken is het misschien wel waardevol om te weten of dit zo is. Heeft iemand daar info over?

Op 23 oktober 2019 13:34:41 schreef Kruimel:
Ik denk dat je gelijk hebt over die capaciteit, het is lastig nu te concurreren op capaciteit omdat die tussen fabrikanten niet heel veel meer kan verschillen. Duracell heeft zo ver ik kan zien een reputatie opgebouwd door vroeg het productieproces te optimaliseren en vanaf daar te rentenieren met goedkope aftreksels onder andere namen als "Plus", "Industrial" en "Simply".

Eigenlijk is het enige waarop zo een batterij zich nog kan onderscheiden is dat hij niet lekt en met grotere stromen nog goed werkt. Dat eerste is moeilijk te testen (en waarschijnlijk de oorzaak dat Duracell nog bestaat) en dat laatste is bij alle alkaline cellen slecht. Het lijkt een beetje inherent te zijn aan de chemie.[...]Ow, ik dacht dat die ProCell ouder was dan de Industrial, ik kan me herinneren dat ze bij Baco opeens omschakelden en er een tijdje beide in de display lagen. Misschien heb ik het fout geïnterpreteerd, maar ik ging er van uit dat die ProCells restpartijen zouden zijn. Gegeven het feit dat ze tot twee jaar voor de einddatum lijken te lekken is het misschien wel waardevol om te weten of dit zo is. Heeft iemand daar info over?

Het opmerkelijke is dat de Procell sinds kort (terug) op de markt is als een [NIEUW] product van Duracell, compleet in zwart jasje met zilveren letters. Lekker verwarrend zo. :-)

Kruimel

Golden Member

Verhip, je hebt gelijk, ik had het nieuwe jasje nog niet gezien. *Zucht!* Dan is de marketing-afdeling weer aan de slag geweest om zo veel mogelijk potentiële slachtoffers te maken. Ik vertrouw Duracell voor geen meter meer met dit soort trucage. :(

Ik koop de goedkoopste die ik tegenkom, laatst bij de Vomar, AA en AAA van Philips, 16 stuks voor €2,-, dus alle 2 meegenomen, zie wel hoe lang ze meegaan, maar maak me voor die 12.5C. niet zo druk.
Ik doe dat want als je naar die batterij testen kijkt presteren ze allemaal ongeveer hetzelfde, wat de prijs ook is.

Transistors are Cool Tubes are Hot

In een groot EU bedrijf (groothandel) waar ik regelmatig kom en wat nu ook weer veel kerstversieringen verkoopt hebben ze de Duracell displays ingeruild voor Varta Displays.

I love it when a plan comes together !

ik zit te denken, heb ik nog iets anders in huis dan een paar afstandbedieningen en rookmelders waar batterijen ingaan?
en die gaan jaaaaaaren mee?
hoe druk kun je je maken over een maand levensduur meer of minder en of die dingen 10, 40 of 80 cent kosten?

en dan wel telefoonabonnementen van 50 euro hebben, netflix, spotify, HBO en tig andere abonnementen? gaat het echt om die paar cent?

ik koop de eerste batterijen die ik tegenkom als ik batterijen nodig heb
en dan de pack van 4, relatief de duurste, maar dan hoef ik er maar 2 weg te gooien nadat ze een jaar leeg liggen te lopen in de la / gewoon vergeet dat ze er ooit lagen

Henry S.

Moderator

Op 23 oktober 2019 08:20:23 schreef T-sec:
Bij de Techniesche Unie wordt de Duracell Industrial AA omschreven als 2700mA. Mijn ervaring is dat ze niet heel veel langer meegaan dan elke andere doorsnede merkbatterij.

We merken op het werk dat ze de laatste tijd korter mee gaan.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hubie

Special Member

@DK Als ik hier even op de tafel kijk zie ik 3 AB's,2 muizen met een batterij en 2 draadloze toetsenborden en 2 laptops waar ook een batterij\accu in zit. + een smartphone met een accu.
Dus dat zijn er al 10! ;-)

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

@hubie, dat zijn er 3?
afstandbedieningen, en die gaat jaren mee
mijn muis is herlaadbaar via usb, die vervang je nooit
mijn toetsenbord is via usb, die vervang je nooit
een laptop accu herlaad je, die vervang je nooit
en een smartphone is herlaadbaar, die vervang je nooit

misschien dat je aan 7 komt als je geen herlaadbare muis/toetsenbord hebt, maar ook dan gaan ze jaren mee

topic gaat toch over alkaline batterijen, maar zoals je opmerkt, bijna alles wat vroeger zo'n ding had, zit of een herlaadbare lithium cel in tegenwoordig, of gebruikt zo weinig vermogen dat die 5 jaar meegaan

kijk net voor de grap even in de afstandbediending van de tv, ziet eruit alsof daar de originele nog inzitten, dus zijn in 7 jaar nog nooit vervangen
of verkopen ze hier op een gangbare plek "rocket heavy duty AAA" made in thailand, met een hoop Aziatisch eromheen

Op 23 oktober 2019 19:49:11 schreef DK:
ik zit te denken, heb ik nog iets anders in huis dan een paar afstandbedieningen en rookmelders waar batterijen ingaan?
en die gaan jaaaaaaren mee?
hoe druk kun je je maken over een maand levensduur meer of minder en of die dingen 10, 40 of 80 cent kosten?

Totdat je na een paar jaar merkt dat de batterijen leeg zijn. Dan doe je het klepje van de AB open en dan zie je het hele binnenwerk van de batterij als een groene drab in het batterijencompartiment zitten. Dan wordt het tijd voor verse batterijen en een verse AB. Dat is dus €0.40 voor verse batterijen en €40.00 voor een verse AB

als ik hier zo rondkijk, heb ik best veel apparaten met AA batterijen erin

-afstandsbediening TV, digitaal TV, radio en surround systeem
-3 wandklokken met een AA batterij erin,
-de schommelstoel van de kleinste (4x C cell)
-de gitaar van mijn oudste (4x AA)
-3 piano's van de kinderen (elk 3 AA erin)
-een paar poppen waar een reeks AA inzit
-een auto op afstandsbediening (van 9€ dus nutteloos om er herlaadbaar in te steken, 4stuks AA en de bediening zelf met een 9V blok)
-electronische zeeslag 4x AA
-robot van de oudste (4xAA + 4x AA in AB)
-paar rookmelders: 9V blokjes
-fiets led voorlicht van de plooifiets: 3x AAA
-fiets led achterlicht vouwfiets: 2x AA
-achterlicht MTB samen met reflector: 2x AA (koplamp is 18650)
-karaoke van de dochter: 4x AA
-digitaal weerstation: 2x AA in basisstation en 2x AAA in de 2 remote sensoren
-...
en ik ben nog niet eens boven gaan kijken in de dochters hun 'speelkamer'. dit is nog maar gewoon wat ik in 1 opslag zie liggen met batterijen in.

voor de rest mag je daar nog vlot 20-25stuks apparaten bijtellen die met een 18650 zijn uitgerust hier (origineel of ik zelf aangepast omdat die teveel gewone batterijen vreet), en mijn ligfiets waar momenteel 88x 18650 in steekt, en 45x18650 in diverse powerbanks

kortweg, best veel apparaten, en zo elke 2-3maand koop ik een 12-24pack AA batterijen. en duracel zou er echt niet langer in meegaan. de laatste duracel (jaren geleden) heeft gelekt in mijn wandklok. nu zitten daar goedkope in van de colruyt en die doen het goed

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Shiptronic

Overleden

Ik ben erg blij met een voorraadje AA & AAA ENELOOP van Panasonic, altijd volle baterijen in huis, leeg in het apparaat, volle erin en de lege in de lader, daarna weer in de LA. Ze hebben een hele lage zelf ontlading.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 23 oktober 2019 20:53:47 (10%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Kruimel

Golden Member

Kan jij in alle apparaten herlaadbare cellen gebruiken? Ik heb wel wat kieskeurige apparatuur in huis die niet altijd met Ni-MH cellen wil werken omdat de spanning lager is. Wat doe jij bijvoorbeeld in een klok?

Op 23 oktober 2019 20:07:14 schreef 60204:
Mss interessant.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https…

Edit, ook al een paar jaar oud.

Da's wel een interessante test, want dit is de eerste keer dat ik zie dat er een lektest bij in zit. Op zich is 5 jaar nog wel te overzien, sommige van de cellen zijn nog wel te krijgen. Jammer dat die nieuwe oplaadbare batterijen van Ikea er niet bij zitten, daar was ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.

Ik ben heel content met de Energizer Industrial, ze gaan beduidend langer mee dan de Duracell Industrial en zijn online goedkoop te krijgen, vooral de 9V blokken.

Tidak Ada

Golden Member

AA en AAA alkaline cellen haal ik bij de Action ( = gewoon echte Panasonic), 4 voor, ik dacht een Euro....
Voornamelijk in AB en muis en klokken gaan ze meer dan een jaar, wrsch. zelfs langer mee. Ik houd het niet zo nauwkeurig bij.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †