SMD Pulsertje

@ Tidak Ada,

Nee geen coax maar langs het draadje van de TD welke met deze lengte als een spoeltje fungeert een kleine capaciteit naar aarde om mee te spelen.

@ Mathieu Verhorst,

Mooi gedaan dat is de manier om dit soort experimenten uit te voeren uiteraard is dit nog geen prototype maar wel de manier om resultaat te boeken op hoge frequenties en om met snelle pulsen te werken.

Als je een tweede exemplaar maak waar je nog iets meer mee kan doen probeer eens een stukje coax of een lijntje in de voeding van de 74ALVC74 welke je een beetje kan afstemmen.
Ben je in het bezit van een demper naar je scope want de reflectiedemping van sample scopes is slecht dat is inherent aan de manier van signaal verwerken.
Dit geldt ook voor raydf in zijn meet opstelling.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Tidak Ada

Golden Member

OK dilemma opgelost, bedankt :)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 12 juli 2016 18:02:13 (31%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Op 12 juli 2016 17:26:00 schreef Mathieu Verhorst:
Weer een stapje verder... ;-)
[bijlage]

Beter gaat het niet meer worden met deze scoop, je loopt tegen de stijgtijd van de scoop aan.

Op 11 juli 2016 22:18:17 schreef raydf:
Ik ben sinds een paar dagen deelnemer op dit forum. Ik heb net aan Mathieu een heel verhaal toegestuurd waarin ik ook signaleer wat Tidak Ada net noemt. Verder van alles over de weerstandskeuze, voedings-ontkoppeling, overshoot i.c.m. stijgtijdmeting e.d. Gebaseerd op eigen ervaring. Ik ben bang dat het hier en daar wat wijsneuzerig is en vraag me dus af of ik het hier zal plaatsen maar dan word ik wel vriendelijk afgeschoten, toch?

Raydf

Hi Raymond,

Fijn dat je de weg naar dit forum hebt genomen!

Groeten,
Robert

Op 12 juli 2016 19:33:06 schreef joopv:
[...]
Beter gaat het niet meer worden met deze scoop, je loopt tegen de stijgtijd van de scoop aan.

...en ik heb 'm pas net een paar dagen in m'n bezit...