Heras Motor Drive (HMD) functioneert niet

doorgaans zit die gsm module parallel aan de drukknop, en ab ontvanger. het zijn allemaal puls uitgangen of een x tijd gesloten contacten.

als je alles hebt doorverbonden moet die fout wel op de print zelf zitten idd.

heb je ook al de besturing van de bediening losgehad? dus gsm module, knop, ab ontvanger? kan zijn dat van 1 ervan t contact blijft hangen en zo de poort open blijft.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb ik inderdaad ook aan gedacht.

Maar toen kwam bij mij het idee om de "rem" van de motor los te gooien. en het hek handmatig dicht te doen. Wou toch me terrein afsluiten. Dus spanning eraf, rem los, hek dicht, rem vast, spanning erop.
Mocht iets het hek aan willen sturen om open te gaan dan zou die dus weer open moeten lopen.
Dat gebeurd dus niet.

Wel blijft die vervelende DL8 dan branden.....

Ik kan dan wel op dat moment het hek openen door middel van, bellen, ab, of de groene knop indrukken.....

Echt wel een beetje vreemd

met de hand dichtdoen en ketting erom werkt dan ook nog. maar niet met de voeding er nog op, dan stook je de motor op bij opensturen, zeker als de pkz niet goed staat..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 18 juli 2019 21:10:36 schreef Lakes:
Eigenlijk hetzelfde wat LauPro heeft/had.

[...]

Het vreemde is dat de poort toch op een gegeven moment weer gaat functioneren. Vanmorgen om 05:30 is deze open gebeld en is tot zeker 17:30 uit zichzelf open blijven staan en ging ergens tussen 17:30 en 18:00 uit zichzelf weer dicht..... Dit kunnen overigens hele andere tijden zijn ook....

Dit heb ik ook gehad. Het hek ging op 'random' tijden open. Dit heb ik met de bewakingscamera's met motion detection kunnen vastleggen. Om 4.00u 's nachts bijv.. Het lijkt op een slecht contact op de print of een gare timer die door blijft lopen.

De handzender was afgekoppeld en de enige koppeling die ik had was een relaismodule vanaf een rpi. Die was ook niet geschakeld.

Mijn eindconclusie was: de print is afgeschreven. Ik ben er al bijna meer dan een dag mee bezig geweest, plus alle telefoontjes in de avond/weekend dat het 'hek' niet werkt was dermate vervelend dat ik ermee ben gestopt. Een nieuwe drive kost € 5.000,- incl montage, en dat is mij de rust meer dan waard!

Eventueel kan je mijn drivers / prints overnemen mocht je die willen hebben, ik ga het eind dit jaar vervangen.

Hoi

Ik ben opzoek naar een schema van een Heras m96 printplaat kan iemand mij daar aan helpen.

Gr Willian

Heb ik voor je Willian.
Wat is je mailadres?

Jochem

Golden Member

Beter haal je je email-adres hier weg ivm spambots...

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Op 9 februari 2020 12:24:04 schreef Willian:
Hoi

Ik ben opzoek naar een schema van een Heras m96 printplaat kan iemand mij daar aan helpen.

Gr Willian

Ik ben opzoek naar heras M96 schema wie kan mij hier aan helpen
gr wuister

Shiptronic

Golden Member

Op 24 juli 2019 10:14:54 schreef LauPro:
[...]Dit heb ik ook gehad. Het hek ging op 'random' tijden open. Dit heb ik met de bewakingscamera's met motion detection kunnen vastleggen. Om 4.00u 's nachts bijv.. Het lijkt op een slecht contact op de print of een gare timer die door blijft lopen.

De handzender was afgekoppeld en de enige koppeling die ik had was een relaismodule vanaf een rpi. Die was ook niet geschakeld.

Mijn eindconclusie was: de print is afgeschreven. Ik ben er al bijna meer dan een dag mee bezig geweest, plus alle telefoontjes in de avond/weekend dat het 'hek' niet werkt was dermate vervelend dat ik ermee ben gestopt. Een nieuwe drive kost € 5.000,- incl montage, en dat is mij de rust meer dan waard!

Eventueel kan je mijn drivers / prints overnemen mocht je die willen hebben, ik ga het eind dit jaar vervangen.

Ik snap dat je er klaar mee bent, maar was wel benieuwd naar de voeding, een beetje te veel rimpel door een gare Elco ??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 17 maart 2020 17:35:27 schreef wuister:
[...]

Ik ben opzoek naar heras M96 schema wie kan mij hier aan helpen
gr wuister

Heb ik wel voor je.

Ik weet niet of je persoonlijke berichten kan sturen op dit forum?

[Bericht gewijzigd door Lakes op 17 maart 2020 18:11:32 (15%)]

Shiptronic

Golden Member

Nee perssonijke berichten gaat niet, de ander zal zijn mail adres op zichtbaar moeten zetten, of je eigen mail zichtbaar maken!

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 17 maart 2020 18:36:02 (16%)]

Op 17 maart 2020 18:34:46 schreef Shiptronic:
Nee perssonijke berichten gaat niet, de ander zal zijn mail adres op zichtbaar moeten zetten, of je eigen mail zichtbaar maken!

Dat laat ik aan de ander over ?

Op 17 maart 2020 18:10:53 schreef Lakes:
[...]

Heb ik wel voor je.

Ik weet niet of je persoonlijke berichten kan sturen op dit forum?

nee ik kan dat niet vinden, miss mail contact uitwisselen?

gr

Op 18 maart 2020 16:45:12 schreef wuister:
[...]

nee ik kan dat niet vinden, miss mail contact uitwisselen?

gr

Dat kan. Maar ik ga me mail adres hier niet posten....

Shiptronic

Golden Member

Wuister kan zijn e mail (tijdelijk) op openbaar zetten het staat daar spam veilig, je e-mail in hte forum delen niet. ,

klik op je eigen naam en kijk tussen de opties : gegevens wijzigen, vervolgens kruisje zetten bij :
Toon e-mailadres aan ingelogde gebruikers

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 18 maart 2020 18:51:08 (24%)]

Op 17 maart 2020 18:34:46 schreef Shiptronic:

peter.wuister@pdkgroep.nl

Shiptronic

Golden Member

@Wuister , dat is niet handig, nu heb je een spamvanger gemaakt !! snel hier je mail adres weghalen !!

In het forum is er een functie voor, zie hierboven.

[edit] meer info : https://www.circuitsonline.net/forum/faq#email

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 20 maart 2020 16:20:56 (18%)]

@Lakes kan u mij het m96 schema ook bezorgen?

waar moet kan ik dit naartoe mailen.

Hallo,

Ik ben op zoek naar het aansluitschema En documentatie van de m03 print, het hekwerk loopt niet meer automatisch dicht terwijl de leds uit zijn.

Kan iemand mij helpen daarin.

Groet sebastiaan

vergeten

Golden Member

Op 13 mei 2020 08:28:35 schreef PatNijs:
panijs@xxxx.e4ward.xxx

Op 20 maart 2020 16:05:19 schreef wuister:

petxx.wuistxx@pxxxxoep.nl

2 "slimmerikken" die graag veel spam willen.
Haal het weg met de editknop

en zet het zichtbaar in je profiel, dat is een grafische weergave die niet is te vangen door spambots.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.