Iemand ervaring met Testo multimeters?

Vandaag is mijn oude multimeter gesneuveld.
Vuilbak in dat oud ding.

Ik was aan het kijken naar een vervanger en kwam daarbij op het merk Testo.
Ik kende het merk niet wegens nooit op zoek geweest naar een andere multimeter.

Als ik vergelijk met Fluke zijn die redelijk van prijs.
Fluke heeft de 11x reeks (vb de 117), maar deze zijn uitgesproken voor elektriciteit.
Als ik naar de Testo 760-2 of 760-3 kijk zie ik toch mooie specs voor die prijs.

https://www.testo.com/product/0590+7603/testo-760-3-Digital-Multimeter…

Hoge weerstands-meetbereik
Lage stroom-meetbereik.
Auto detectie in welke terminal de kabels zitten (dus foutief aansluiten is uitgesloten)
IP64 enz..

Iemand ervaring met dit merk?
Iemand een uitgesproken mening over deze twee meters (760-2 of 760-3)?

Alle meningen zijn welkom..

Ik vind het vervelend dat ze de ingangsimpedantie niet specificeren.
Mijn chinese meter heeft 10MOhm. Dat betekent dat ik (heel) kleine stromen kan meten. (spanningsmeting: 100mV -> stroom door de meter is 100mV/10MOhm = 10nA.) Een kennis van me had een fluke gekocht en zijn meter had 17Mohm ingangs impedantie. Lastig omrekenen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Ook iets bekend qua prijzen?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

je kunt er nog niet veel van vinden, tu heeft het merk al niet als elektrische testers. wel speciale gastesters en dergelijke.
wrs hebben ze nog niet lang hun eigen multimeters, dus ervaring zal moeilijk worden.. het ontwerp doet iig niet denken aan het standaard stickerplak verhaal..

ze hebben wel een eigen shop: http://www.testo-webshop.nl/

waar rook was, werkt nu iets niet meer

https://www.conrad.nl/nl/Search.html?search=testo+760-2

760-2: 216,59 €
760-3: 249,79 €

Mijn glazen bol heeft een prijzen-app :-)!

edit: @testman was was me voor; zie je meteen wat ze er extra aan verdienen!

[Bericht gewijzigd door Drambuie op dinsdag 23 augustus 2016 12:21:07 (23%)

Van iets dat stuk is leer je het meest.

Ik ken het merk niet als multimeter-brand.

ze hebben wel een aardige bekendheid in de digitale meterindustrie, ik weet dat in de koelwereld ze bv erg veel voorkomen (digitale manifolds en vacuummeters).

Ervaring met (degelijke) apparatuur maken hebben ze dus volgens mij wel. Maar hoe hun 'elektrische' vaardigheden zijn.. geen idee.

Gevoelsmatig kan het best wel interessant spul zijn. Als ze de markt van 'Fluke' willen instappen zullen ze dat (primair) met prijs/features moeten doen. Immers, de pro kiest liever voor 'een Fluke van een paar eur meer', tenzij het significant scheelt.

ik ken het merk ook alleen van de cv boeren en ventilatieboeren die ermee werken, ken er ook een lux meter van meen ik.. hun spul is best degelijk, prijzen van dat spul zijn ook fluke waardig. op dmm gebied liggen ze wel lager, miss hebben ze een hal aangezet om de meetmarkt wat meer hun kant op te krijgen :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

edit: @testman was was me voor; zie je meteen wat ze er extra aan verdienen!

op de Testo site zijn de prijzen ex btw. Dus zoveel "verdient" de grote C hieraan niet . (9 euro op model 3)

Met vriendelijke groet, Rob

nu ja 9 euro, die site van de fabrikant heeft vergelijkbare prijzen als de concurrentie want dat zou anders niet eerlijk zijn. de inkoopprijzen die winkels betalen zijn wel een stukje lager als de gebruiker betaalt. men koopt er ook meteen tig in, dat scheelt ook wel iets..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik ken dat merk idd ook van thermometers op 't werk.

De prijs is minder een issue (met betalen is dat opgelost) :-)
Voor rond de €200 zal je wel al wat kwaliteit mogen verwachten zeker?

Ik ga ook eens rondhoren naar de ingangsimpedantie.

GJ_

Moderator

Op 23 augustus 2016 00:25:04 schreef MJU:
Iemand een uitgesproken mening over deze twee meters (760-2 of 760-3)?

Als het over de keuze tussen die twee gaat wel: als je aandrijvingen doet (frequentieregelaars) is de 760-2 onbruikbaar en moet je dus voor de 760-3 gaan.

Verder geen ervaring met het merk.

Op 23 augustus 2016 12:18:27 schreef Drambuie:...zie je meteen wat ze er extra aan verdienen!

Prijzen zijn tot op de cent gelijk :-)

[Bericht gewijzigd door GJ_ op woensdag 24 augustus 2016 17:31:25 (21%)

@robvansuilen en @GJ_

Nog eens gekeken: inderdaad BTW over het hoofd gezien.

Nu zijn de prijzen incl. BTW:"

Model "Grote C" Testo
760-1 169,00 en 107,69
760-2 216,59 en 180,29
760-3 240,79 en 240,79 (inderdaad nu bij dit model "tot op de cent gelijk!")

Maar dat is niet het hoofdonderwerp van deze draad; ik ga er verder vanuit dat geïnteresseerden zelf prijsonderzoek doen alvorens tot koop over te gaan.

Van iets dat stuk is leer je het meest.
PE9SMS

Special Member

Brymen schijnt wel een redelijk Fluke alternatief te zijn. Ziet er (ook van binnen) best goed uit op diverse EEVblog video's. Maar die meneer verkoopt zelf ook van dat merk dus het is misschien ook wel een beetje wij van WC-eend... Zelf geen ervaring mee.

This signature is intentionally left blank.

Schijnbaar is dat merk nog niet echt doorgedrongen tot de créme de la créme der elektronici (de mensen op Circuits Online) :-)

De prijs was inderdaad niet iets waarover ik vragen had.

Ik wacht op hun antwoord op mijn vraag naar de ingangsimpedantie..

Thanks

Ik heb op het werk een rookgasanalyzer, vacuummeter en twee drukmeters van Testo in gebruik om verbrandingsprocessen in gasgestookte staalovens te controleren. Goed spul, zeer degelijk ontworpen en altijd goede service.

Dat ze multimeters maakten wist ik niet. Ze zitten in Almere.