Samsung UE40F6640, horizontale strepen.

Samsung tv UE40F6640 ca. 3 jaar oud.
Na afloop van de twee jaar fabrieksgarantie toonde het scherm af en toe een dunne horizontale zwarte streep gedurende korte tijd over de gehele breedte van het scherm. Met verloop van tijd kwam de streep vaker en soms wat meer of minder strepen, soms wat dikker, soms dunner. Steeds in hetzelfde gebied van geschat ca. 15 cm hoogte. Sinds enkele weken zijn er permanent zwarte strepen, soms wat meer soms wat minder. Zie de afbeelding. Update naar nieuwste firmware biedt geen oplossing. De strepen zijn er bij gebruik van de satelliet ingang, maar ook bij hdmi. Is dit een bekend verschijnsel/euvel? Wat is hiervan de mogelijke oorzaak? Wat is de oplossing?

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/resized/samsung_ue40f6640.jpg
(Afbeelding is klikbaar)

Alvast dank voor reacties.

Kabels tussen de t-con en het beeldscherm om en om losmaken en bekijken of er wat veranderd.

@william1967 Dank voor de reactie.

Ik kan de tv nu niet open maken (is niet van mij), maar zijn dergelijke strepen een bekend verschijnsel of zwak punt bij dit type? En valt er iets te zeggen over de mogelijke oorzaak?

Is geen bekend euvel bij dit type TV, eerder een bekend euvel van een paneel fabrikant. Ik zou ff naar de leverancier gaan want dit is niet herstelbaar.