Dell Inspiron doet ineens niets meer

dan zal dan toch van bedrijf tot bedrijf afhangen.
toen ik op mijn huidige job begon heb ik 10maand electronica opleiding gehad (eigenlijk de hele cursus dat je als tiener op school ziet gedurende 2-3jaar). en daarna 6maand ICT opleiding (software, hardware en netwerken)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik supporteer Dell Latitude reeks maar zal evenzeer voor o.a. de Inspiron reeks gelden: het probleem klinkt mij in de oren als defecte processor of systemboard.

Om je garantieperiode te achterhalen:
Ga naar http://support.dell.com. In het veld "Voer een servicetag of andere product-id in" geef je de servicetag van je laptop in (dat vind je onderaan je laptop). Dit brengt u naar de productsupport pagina voor uw pc. Daar kan je onder andere terugvinden hoe lang de garantie (nog) loopt. Je vindt er ook drivers en updates voor je specifieke pc. Daarnaast is er ook een sectie Handleidingen.

Ben ook bang dat er iets met het moedebord is. DC jacket is goed.
Balen voor een 19 maandene oude PC. Doet gewoon helmaal niets meer.

Op 25 augustus 2016 11:24:21 schreef jbeijers:
Ben ook bang dat er iets met het moedebord is. DC jacket is goed.
Balen voor een 19 maandene oude PC. Doet gewoon helmaal niets meer.

Maar heb je nu inmiddels al een keer met DELL gebeld?
Het lijkt haast of je de meest logische eerste stap tot het laatst toe uit wil stellen...

als je bij dell de service tag doorgeeft, kunnen ze zo zien waar het over gaat, verstuur datum en alles..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ha heer jbeijers,

Ik denk dat Jorn hier een punt heeft neem contact met Dell ik weet niet of die ook repareren ik denk het wel.
Zelf kan je niet meer doen je moet SMD rework station hebben en goede ogen ;)
Ik ben van menig dat de storing wel vooraan de spanningsketen zit omdat je led welke aangeef of de netadapter aangesloten is ook al niet werkt.
Maar dan nog zelf kom u niet verder dus contact met Dell.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ik heb gebeld maar ze geven maar 1 jaar garantie, dus geen garantie meer.

Ik heb gebeld maar ze geven maar 1 jaar garantie volgens de afgesproken aankooptag , dus geen garantie meer.

Ha heer jbeijers,

Ja niets aan te doen dan zal u dat (onbewust)overeen gekomen zijn de kleine lettertjes maar dan opzoek naar een reparatie bedrijf.
Of is misschien inruilen een optie geen idee.
Misschien zijn er onder CO leden reparatie mensen?

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

ben bang dat dit niet simpel is, zoals vaker is gebleken heeft de bios een hand in het laden van de accu en de indicatieleds op de laptop zelf. als die eeprom niet werkt is er al meer aan de hand doorgaans.

er zit wel een zekering bij de dc jack op het moederbord doorgaans, maar die is zelden stuk tenzij er echt ram sluiting inzat ergens.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij Asus laptops waren de DC connectoren op het mainboard nog al eens gebroken. Effe goed solderen en weer OK.
Ik heb niet hele topic gelezen, maar als de accu nu leeg is en niets meer doet op netvoeding , zou ik toch eens de interne DC-connector checken.

rob040

Golden Member

Ik heb een slechte ervaring met Dell en zijn garantiebeleid.
Een jaar of 3 terug ging mijn D630 stuk en toen ik de service tag invoerde op hun website bleek ik nog 2 maanden garantie te hebben.
Even bellen en helaas... Volgens Dell was ik niet de eigenaar en kon ik ook niet de naam van de eigenaar noemen (klopt, ik had de laptop via MP gekocht en geen idee wie dat ding ooit initieel gekocht had).

Gelukkig kon ik hem zelf repareren (C over de voedingslijn vol in sluiting).

Dus ik hoop dat TS wel de nodige info heeft, of dat Dell inmiddels soepeler is geworden indien niet.
Edit, ik had even gemist dat de garantieperiode al vervallen was.

dutn

Golden Member

dat is wel erg vervelend. Mocht de TS in omgeving Nijmegen wonen, dan wil ik wel een reparatie poging wagen.

Fijn om te horen. Ik kijk deze week nog even of ik toch niets over het hoofd heb gezien. Lukt het niet dan zou ik het geweldig vinden als u een poging zou willen wagen. Afstand is wel te doen.

dutn

Golden Member

Prima, dan hoor ik het graag (email adres staat in mijn profiel).

dat is niet abnormaal, garantie alleen aan degene die hem daadwerkelijk heeft gekocht. bijvoorbeeld brommers hebben dat ook, fabrieksgarantie vervalt als je de 2e of meer eigenaar bent..

je moet natuurlijk ook de juiste persoon hebben bij zo'n bedrijf, en op de juiste toon aanspreken. dat scheelt al veel.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
rob040

Golden Member

Hoi Testman, dat is helemaal nieuw voor mij. Maar ja, ook nooit een brommer gehad. ;)
Ik zou verwachten dat een fabrikant (al dan niet via zijn sales netwerk) garantie op het product moet verlenen, ongeacht wie komt claimen.

doorgaans claimt degene met het bonnetje/rekening, dat heb je vaak ook niet erbij gehad als je het ding 2e hands overneemt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 augustus 2016 12:12:11 schreef jbeijers:
Ik heb gebeld maar ze geven maar 1 jaar garantie volgens de afgesproken aankooptag , dus geen garantie meer.

Garantie NL:
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezersvraag-spits-over-een-kapotte-co…
-2j Is volgens mij niet redelijk?
In BE wel 2j, zie link onderaan.

Misschien hun hierover toch nog eens aanspraken?
Vriendelijk blijven, maar misschien toch dreigen, bv geschillencomissie?
Als je er natuurlijk de tijd en energie wil insteken.

Dell NL 1j garantie:
http://www.dell.com/learn/nl/nl/nlcorp1/terms-of-sale-consumer-warrant…
Dell BE 2j garantie:
http://www.dell.com/learn/be/nl/becorp1/terms-of-sale-consumer-warrant…

Kan je misschien ook uitspelen?
Dell is in NL blijkbaar nog erger dan...

rob040

Golden Member

Wel straf om te zien dat ze het in België in 1 zin duidelijk kunnen verwoorden en in Nederland een wollig verhaal nodig is.

RAAF12

Golden Member

Trosradar Nederland c/p

In de algemene voorwaarden van Dell, onder het kopje ‘Productgarantie’, wordt geen duidelijke garantietermijn vermeld. Wel zegt Dell dat de producten ‘gedurende een jaar na datum van aflevering vrij zullen zijn van materiële gebreken’. De klantenservice informeert ons dat Dell drie jaar volledige garantie biedt. Dell is onduidelijk in de informatie, maar biedt wel een langere garantietermijn dan ze wettelijk verplicht zijn. Een extra service dus.

/cp

Op 25 augustus 2016 18:03:13 schreef rob040:
Wel straf om te zien dat ze het in België in 1 zin duidelijk kunnen verwoorden en in Nederland een wollig verhaal nodig is.

Wonnen wij Belgen meestal niet van Nederland in 10 voor taal?
;-)

Moederbord is helaas defect.
@DUTN, zou je een poging willen wagen ?

Tidak Ada

Golden Member

Op 25 augustus 2016 21:07:16 schreef Deusjevoo:
[...]

Wonnen wij Belgen meestal niet van Nederland in 10 voor taal?
;-)

Dit is wel héél slecht Nederlands/Vlaams !!!

Het zou moeten zijn: Was het niet zo dat wij Vlamingen (de Walen doen hier niet mee) meestal van Nederland wonnen bij 10 voor Taal? .... :P

Zoals jij het schreef kan je het namelijk ook lezen als ware het dat de Vlamingen niet wonnen.

@Rudim:
Zou jij mij buiten het forum om willen contacteren? Mijn mail staat in mijn profiel. (Het gaat om een probleem met een Dell Lattitude).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
dutn

Golden Member

Op 6 september 2016 12:39:17 schreef jbeijers:
Moederbord is helaas defect.
@DUTN, zou je een poging willen wagen ?

Dat wil ik zeker. Bericht me even via e-mail graag, dan spreken we het even af (E-mail staat openbaar in mijn profiel).