epilepsie

Hallo iedereen,

Misschien een ongebruikelijke vraag maar ik heb een zoon met tcle dat is een ernstige vorm van epilepsie, het ging een tijdje goed met hem naar omstandigheden en nu gaat het weer slechter. Geen idee of het er iets mee te maken kan hebben maar het gaat slechter sinds ik een wifi stekker op zijn kamer heb geplaatst (een devolo wifi510) Heeft er iemand enig idee of dit van invloed kan zijn???

bvd alvast voor het lezen en meedenken

of het wifi signaal de oorzaak is, zou een kwestie van proberen zijn. ik zou zeggen verplaats het ding, of leg het in de lade. wordt het dan weer beter, dan lag het daar dus aan.

overigens hoeft het zendsignaal niet de enige reden te zijn, maar de evt knipperende ledjes op dat ding zou ook kunnen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Er is geen wetenschappelijk bewijs of enige theorie die dit verband heeft aangetoond. Ik zou u dus over die wifi signalen geen zorgen maken.

This is the world we know best, the world of madness

de stekker wegleggen kan wel maar het is niet zo dat als er een oorzaak weg wordt genomen het ook stopt daar gaat een tijd overheen en kunnen allerlei andere oorzaken weer de boosdoener zijn. Het zou wel heel fijn zijn geweest als het zo werkte. En van knipperende lampjes heeft hij geen last, hij heeft geen flitsgevoeligheid

[Bericht gewijzigd door daanstra op dinsdag 23 augustus 2016 14:21:59 (14%)

er zit een voeding in die weleens een hoog jankgeluid wil maken. kinderen en vrouwen kunnen hogere frequenties horen als mannen. dat zou dus ook nog kunnen. kwestie van dat ding ergens anders in een wcd steken zou ik zeggen.

het is vakantietijd nu, het dagelijkse leefpatroon is anders, daar kan het ook aan liggen nu. vaste tijd opstaan, ontbijt, naar school elke dag is heel anders als het vakantie ritme..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

structuurverandering is het ook niet, elke dag naar dezelfde dagbesteding, geen vakantie en hij is al bijna 20 dus ook niet echt een kind meer.

Frederick E. Terman

Honourable Member

de stekker wegleggen kan wel maar het is niet zo dat als er een oorzaak weg wordt genomen het ook stopt daar gaat een tijd overheen en kunnen allerlei andere oorzaken weer de boosdoener zijn.

Met andere woorden: het maakt dus hoe dan ook niets uit of dat ding daar zit of niet. :)

--
Dat een aandoening afneemt als je een apparaat uitzet, en weer toeneemt als je het weer aanneemt, is trouwens sowieso geen bewijs van enige invloed van het apparaat op die aandoening.

Want hoe doen mensen dat? Als de aandoening goed erg is, wordt het 'schuldige' apparaat uitgezet. En kijkt, de aandoening vermindert! 'Ja. het kan even duren', zegt men dan ook nog vaak. UITEINDELIJK zal het verminderen.
En als de aandoening minimaal is, wordt het apparaat weer aangezet. En kijk, de aandoening verergert! 'Het kan even duren...', maar UITEINDELIJK wordt het weer erger!

Maar dat is geen bewijs. Want als je nu eens NIETS doet, blijkt de aandoening óók gewoon op en neer te gaan.

En dan kun je de test andersom doen. Als de aandoening maximaal is, en je laat het apparaat aan staan, zal de aandoening tóch weer zakken.
En als die dan minimaal is, en je zet DAN het apparaat uit, zul je zien dat de aandoening tóch weer toeneemt.
(Dat is trouwens de manier waarop van allerlei peperdure 'wonderdoosjes' wordt aangetoond dat ze gunstig werken. En dat is dus óók geen bewijs.)

--
Iets anders is: waarom hangt die wifi-stekker daar? Blijkbaar wordt er nu flink gecomputerd of gegamed, wat voor die tijd niet het geval was. Kan dat geen kwaad voor de aandoening?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

de aandoening was 2 jaar stabiel nu ineens niet meer, dat gamen is gewoon verplaatst van beneden naar boven vandaar de stekker. In zijn geval door zijn beperking kan er geen sprake zijn van placebo effect

Dus is er toch iets veranderd. Misschien zit hij dichter bij het scherm te gamen, of weet ik wat.

Maar het laatste waar ik het in zou zoeken is een Wifi-signaal. Met het voorbehoud dat ik geen dokter ben zou ik verder zeer stellig willen beweren dat dat naar mijn mening geen invloed kan hebben.

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Knipperende ledjes op apparaten vindt bijna niemand leuk, dus ik kan me goed voorstellen dat het effect heeft...
Zeker als het (wat tegenwoordig haast een 'must' is... :) ) felle blauwe ledjes betreft...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dat gamen kan er idd wel mee te maken hebben, miss gaat hij in de nacht nog even een game doen..

heeft hij nu een ander scherm als beneden? want het kijken in een bak licht voor het slapen kan wel degelijk verschil maken. ook het gebrek aan omgevingslicht met gamen is niet goed. daar worden je ogen snel moe van door het snel licht en donker worden van het beeld..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Frederick E. Terman

Honourable Member

placebo effect

Niemand heeft het over placebo-effect. e: OK, dat zei je ook niet.

Ik zeg alleen dat bij een aandoening die op en neer gaat (wát daarvan ook de periode mag zijn), zowat alles als 'schuldige' of juist als 'gunstig' kan worden aangewezen, terwijl er in werkelijkheid geen verband is.

Natuurlijk heeft het signaal zelf geen invloed. Maar daar komt toch altijd ruzie over, dus daar houd ik me verder buiten.
Ik zeg alleen: als het signaal blijft (of dat van beneden, of van de buren, of van de telefoon, of van de televisie- en radiozenders), dan zullen de symptomen tóch verminderen, gelukkig.

Maar omdat blijkbaar het gebruik nu verplaatst is in tijd en plaats, kan dat wél invloed hebben.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

knipperende lichtjes hebben bij hem geen invloed, dat is dmv eeg en mri getest, en schermafstand is nagenoeg gelijk gebleven. Sinds twee dagen weer uitval van spraak en afasie, dan zijn er weer wat hersengolfjes in de war, vaak is er wel een oorzaak voor alleen deze keer kan ik de oorzaak niet vinden, het enige dat is veranderd is de wifistekker vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft. Ik heb ook nog geen medicus kunnen vinden die er iets zinnigs over kon zeggen.

Op 23 augustus 2016 14:46:25 schreef Frederick E. Terman:
[...]Niemand heeft het over placebo-effect.

Nee ik bedoelde ook niet dat je jij dat bedoelde, meer als uitsluiten van.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 24 augustus 2016 22:58:31 (20%)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Check.
Al met al zou ik het ding gewoon laten zitten, en kijken wat er gebeurt.
Maar niet vlak voor het slapen gaan nog even flink achter het beeldscherm; dat is voor bijna niemand goed.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

slaaptijden etc de structuur is gewoon allemaal hetzelfde, beeldscherm ook, dezelfde laptop van beneden is mee naar boven verhuist. snachts gamen doet hij niet. Experimenteren op dit vlak is een no go, zijn aanvallen zijn levensbedreigend zwaar. Het kan ook best zijn dat het ergens anders aan ligt maar heb echt niks kunnen bedenken alleen dat.

Of er is geen externe oorzaak (noem het toevallig, of noem het een verandering in het lichaam), of er is een oorzaak die jij nog niet gevonden hebt.

Maar op dit forum zul je niks anders horen dan dat mensen zeggen dat het zeker niet het Wifi-signaal is.

Echter.. als elk experiment (dus ook het laten bestaan van de huidige situatie) levensbedreigend is, waarom neem je niet gewoon het zekere voor het onzekere en leg je een kabeltje ipv die Wifi-stekker? Als het dan ophoudt (of doorgaat) is er nog geen enkele conclusie te trekken over het bestaan van een verband (zoals Frederick E. Terman al uitgebreid uit probeerde te leggen), maar het zal allicht geen kwaad kunnen om het ding weer uit de kamer te verwijderen.

If you want to succeed, double your failure rate.

ander wasmiddel, stof van beddegoed?

epilepsie kan idd erg zwaar zijn soms, weet uit ervaring als je niet ingrijpt dat die stuiptrekkingen dodelijk kunnen zijn. in 1 jaar waren er zo 3 man gegaan op een plek waar ik in het verleden kwam. men kon toen ook geen link leggen tussen de mensen individeel en hoe dat kwam..

je hebt wel iets dat je gewekt wordt als zo'n aanval in de nacht gaande is? een knop indrukken gaat niet, het moet vanzelf activeren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het probleem zit vaak in een klein hoekje. De epilepsie werd bij een oom van me vaak getriggerd door de flitsende videoclips op MTV.
Spijtig genoeg wordt er tegenwoordig zowat elke ziektebeeld gelinkt met WiFi, GSM-masten en radiozenders. ipv elektromagnetische veldsterkte noemen sommigen het soms bewust elektromagnetische straling omdat straling (naar analogie van nucleaire straling) veel enger klinkt dan veldsterkte.

Depeet
Shiptronic

Overleden

Nu hij op zijn kamer zit is er geen continu supervisie, en hij kan dan ook op zijn computer hele andere dingen bekijken dan gamen alleen. al eens in de historie van de PC gekeken? misschien kijkt hij natuurfilms voor het slapen gaan ?

Computer weer terugzetten in de woonkamer ? Ik denk dat daar meer prikkels vanaf komen dan de WiFi stekker.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 23 augustus 2016 15:44:46 (10%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 23 augustus 2016 15:12:12 schreef testman:
je hebt wel iets dat je gewekt wordt als zo'n aanval in de nacht gaande is? een knop indrukken gaat niet, het moet vanzelf activeren..

gewoon maar erbij blijven 24 uur pd. hij voelt t niet aankomen en kan dan ook niks activeren/waarschuwen. Alles is gewoon hetzelfde gebleven op de stekker na. Dus ik heb geen idee.

Op 23 augustus 2016 15:34:26 schreef Shiptronic:
al eens in de historie van de PC gekeken? misschien kijkt hij natuurfilms voor het slapen gaan ?

Nee hij kijkt geen natuurfilms, er is sowieso 24/7 toezicht en mentaal is hij een klein kind door de aanvalsschade

Op 23 augustus 2016 15:15:05 schreef depeet:
Het probleem zit vaak in een klein hoekje. De epilepsie werd bij een oom van me vaak getriggerd door de flitsende videoclips op MTV.

Er is met een EEG en een MRI gekeken naar de triggers, flitsgevoeligheid stond op nul. Dingen als dragonball z etc zijn over t algemeen een ramp voor epi patienten en daar heeft hij ook geen last van

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 24 augustus 2016 23:00:14 (56%)

Zoals hierboven al eerder genoemd kunnen ook geluiden van apparaten(hoger dan de meeste van ons nog kunnen horen) ook problemen geven.
Een vriendinnetje had hier vroeger ook soms last van.
De hond, ook met epilepsie, ligt 3 a 4 minuten nadat de laptop in zijn buurt is aangezet te stuiptrekken. Start ik deze in mijn hok op en gebruik ik de lader niet is er geen probleem...
Als vooral vanuit huis werkend icter groot probleem.

Voor de hond heb ik het met dit soort schakelende voedingen en niets meer met knipperende ledjes de aanvallen van 10 a 12 tot 2 tot 4 per week terug kunnen krijgen.
Overigens waren rode groene en amber leds geen probleem... maar die "blauwe schijnwerpers" die tegenwoordig overal in worden gestopt was altijd feest.

En wat ook al eerder genoemd is; gamen en epilepsie is zo ongeveer de meeste slechte combinatie welke er is...

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Iets anders is: waarom hangt die wifi-stekker daar? Blijkbaar wordt er nu flink gecomputerd of gegamed, wat voor die tijd niet het geval was. Kan dat geen kwaad voor de aandoening?

Nu hij op zijn kamer zit is er geen continu supervisie, en hij kan dan ook op zijn computer hele andere dingen bekijken dan gamen alleen. al eens in de historie van de PC gekeken? misschien kijkt hij natuurfilms voor het slapen gaan ?

M.i. juist opgemerkt!

[Bericht gewijzigd door M-i-c-h-e-l op dinsdag 23 augustus 2016 17:30:25 (36%)

helaas heb je niet goed gelezen en heb ik al een aantal maal uitgelegd dat er 24 uurs toezicht is dus hem wegschuiven achter een beeldscherm is geen sprake van. Voor de rest heb je geen inzicht in de situatie dus zou t fijn zijn als je ook geen oordeel zou vellen

Shiptronic

Overleden

24/7 toezicht is een hele opgaaf! Veel sterkte, en hoop dat je snel een oplossing vind!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 23 augustus 2016 16:48:07 schreef r3m:
Zoals hierboven al eerder genoemd kunnen ook geluiden van apparaten(hoger dan de meeste van ons nog kunnen horen) ook problemen geven.
Een vriendinnetje had hier vroeger ook soms last van.
De hond, ook met epilepsie, ligt 3 a 4 minuten nadat de laptop in zijn buurt is aangezet te stuiptrekken. Start ik deze in mijn hok op en gebruik ik de lader niet is er geen probleem...
Als vooral vanuit huis werkend icter groot probleem.

Voor de hond heb ik het met dit soort schakelende voedingen en niets meer met knipperende ledjes de aanvallen van 10 a 12 tot 2 tot 4 per week terug kunnen krijgen.
Overigens waren rode groene en amber leds geen probleem... maar die "blauwe schijnwerpers" die tegenwoordig overal in worden gestopt was altijd feest.

En wat ook al eerder genoemd is; gamen en epilepsie is zo ongeveer de meeste slechte combinatie welke er is...

Er is met met mri en eeg nagekeken of hij een flitsgevoelige epilepsie heeft, dat is niet zo dus op beeldschermen stroboscoop etc reageert zijn aandoening niet, ook nog nooit gemerkt overigens, dank je voor je uiteenzetting, epi bij een hond of mens zit niet zo heel veel verschil in, dus ik ben "blij" dat ik een reactie heb gekregen van een ervaringsdeskundige en dat het dus wel mogelijk is. Dank je voor je reactie