advies tweedehands wasmachine kopen

Beste Mensen,

We gaan in November verhuizen. Nu heeft onze oude wasmachine het begeven. Door allerlei omstandigheden kan ik hem nu niet nakijken of repareren. De nood aan een wasmachine wordt nu vrij hoog aangezien we weinig schone kleren meer hebben ;-)
We zaten te denken om tijdelijk een tweedehandse te kopen om zo 2-3 maand te overbruggen. Mama wil op de nieuwe plek waar we gaan wonen dan op gemak een nieuwe wasmachine gaan kopen. En omdat het niet in de buurt is zouden we liever niet nu al een nieuwe kopen en die mee verhuizen. Dat is een hoop gedoe en mama is veel te bang dat er tijdens de verhuis van de wasmachine iets kapot gaat (is ons al meerdere keren overkomen) Plus er is nu geen tijd om goed uit te zoeken wat een goede wasmachine voor ons zou zijn en om nu zomaar snel een wasmaschine te kopen. (zo ie zo wil ik me dan hier op forum wat inlezen want er lopen daarover al diverse topics weet ik)
Hebben jullie wat tips, suggesties e.d waar op te letten bij een tweedehandse wasmachine? Wat zouden acceptabele prijzen kunnen zijn? Welke merken links laten liggen? Misschien het beste om bij een lokale zaak in tweedehands witgoed te gaan kijken?
Alvast hartelijk bedankt.

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.

in een winkel met 2ehands witgoed heb je voor een 75 euro al een gebruikte standaard model aeg machine. vaak met een paar maanden garantie er nog bij, hangt van de prijs en machine af. gezien dit maar voor een paar maanden is, zou ik niet de duurste nemen ( whirlpool, aeg , siemens, bauknecht ) van de b categorie, liefst met schade of lelijk front, dat scheelt ook weer in prijs. ze zeggen altijd dat die machine geheel zijn nagezien, maar de kans op versleten koolborstels na een maand heb je toch wel, want zover gaan ze nooit ( tenzij dat de klacht was )

soms kan hij ook bezorgd worden, en hebben ze nog interesse in de oude machine, ben je daar ook meteen vanaf..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Daar zat ik ook aan te denken dat het misschien beter is om i.p.v. bij particulier bij zo'n winkel te kopen i.v.m. garantie. Aan versleten koolborstel nog nooit gedacht dat dat later tevoorschijn kan komen, bedankt voor de tip. Optisch zal het mama geen donder uitmaken maar mechanisch wel. Waar ze zich wel zorgen over maakt is hoe "schoon" is zo'n machine? Zouden die van binnen ook worden nagekeken? Dat is nu het enige wat haar een beetje afschrikt om tweedehandse te kopen. Maar om daarom een nieuwe van rond 300 euro te kopen is ook een beetje absurd. zo ie zo denk ik niet dat eentje van rond 300 euro lang mee zal gaan en dat het weggegooid geld is. (ik ben er nieuw, lokaal, al zelfs van rond 230 tegen gekomen van merk everglades)
Heeft iemand ervaring met kopen bij een tweedehands witgoed winkel? (tips van goede winkel in de buurt van tilburg of eindhoven mag natuurlijk ook)
De oude machine gaat niet meteen weg, daar ga ik eens naar kijken " ter leering ende vermaak"

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.

in eindhoven heb je verheien onderdelen op de carolingersweg , die verkopen ook 2e hands machines. heeft hij nog een pand vol mee..

ook pandje 33 aan de willem van konijnenburglaan, naast de tamoil heeft gebruikte machines staan.

ook zijn er nog diverse 2e hands winkels ( kringloop ) in eindhoven.

vuile machines is niet zo'n punt, een echte schimmelbak laten die winkels ook wel staan, dat gaat er nu eenmaal niet makkelijk nog uit. het normale vuil, kun je met een wasje op 95 graden wel wegkrijgen. ook de zeepbak even schoonmaken en doorspoelen en dan zit je goed.

waar rook was, werkt nu iets niet meer