revox b77 opname schakelaars

hallo forumleden.

ik zit ergens mee .
als ik de recorder op play heb staan en zet een van de 2 scakelaars op rec gaat hij opnemen via dat kanaal doe ik ze alle 2 op rec neemt eeen kanaal op druk ik dan rec en play in dan is het goed.ik weet niet waar ik het in moet zoeken in de tape controll print of de oscillator print .
zal vast wel iemand zijn die dit weet.

groeten anton.

Omdat het gebruik van een Revox a of b77 anders is dan wat je misschien gewent bent van andere rec. is het zeker aan te bevelen de
gebruiksaanwijzing te raadplegen om de rec.goed te leren bedienen.
( mijn persoonlijke ondervinding )

mel

Golden Member

Je heb soorten in Revoxen.Kan best dat dit een type is die gewoon opneemt(dat komt nogal veel voor in radiostudio's)op 1 kanaal, als de schakelaar op opname staat.
Idd eerst de gebruiksaanwijzing lezen.
Als het geluid goed klinkt, dan is het waarschijnlijk in orde.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

hallo mel.

ok ? maar vind het vreemd dat ik dan bij stereo opname wel de rec en play knop moet indrukken .

hallo raaf12 .

het is spelende weg op play dus als ik dan een van de schakelaars overzet naar rec start de opname gelijk.

RAAF12

Golden Member

Je had al eerder GX koppen erin geprutst, ik denk dat er ergens een losse draad is, ofzo. Zie eerdere link naar het schema op de ftp site. Normaal kan je van play naar record schakelen is de pause stand, zowel mono als stereo.
Als dat niet het probleem is even goed uitleggen wat je precies doet, want tapetransport en play/record/stop en kanaalkeuze zijn verschillende dingen.

evdweele

Overleden

Allereerst RTFM (read the fine(*) manual).

Bij de meeste recorders is de druktoets "opname" om de elektronica van de recorder in de opnamestand te zetten en pas bij het drukken op de knop "play" gaat de band lopen.

Wat je bedoelt met

het is spelende weg op play dus als ik dan een van de schakelaars overzet naar rec start de opname gelijk

is volstrekt onduidelijk.

(*) indien gewenst te vervangen door een minder net woord.

Op 27 augustus 2016 17:57:44 schreef RAAF12:
erin geprutst

Dat heb ik gemist. Ik doe er verder het zwijgen toe.

[Bericht gewijzigd door evdweele op zaterdag 27 augustus 2016 18:08:39 (16%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

hallo raaf12 en evdweele.

dit is een andere b77 raaf 12. en heb daarvan alles weer orgineel gemaakt.
evdweele.ik bedoel dan als ik hem op play heb staan .en de schakelaar dan op rec zet gaat dat kanaal opnemen zonder dat ik de record knop heb ingedrukt.
zet ik ze alle 2 op rec zeg maar op de play .dan neemt maar 1 kanaal op terwijl wel alle 2 de ledlampjes branden .druk ik hem op stop .en hou de rec knop ingedrukt dan met de play knop dan neemt hij wel stereo op.

Een omgebouwde van 2 naar 4 kanalen misschien.

de recorder heeft een serie nummer, daar mee kun je zien of het een 2 sporen of 4 sporen is.

RAAF12

Golden Member

Kan zijn dat het muting circuit niet goed werkt op de record print.
ftp://ftp.studer.ch/Public/Products/Revox/Revox_B77/
Normaliter moet je echt op play en record tegelijk drukken wil die gaan opnemen.
Maar met het schema erbij moet het niet ingewikkeld zijn de fout te vinden.

hallo raaf12.

top bedankt even voor de link .ik heb het net binnen gehaald.
ga het even bekijken.

Als de band loopt bij elke Revox, en je drukt dan ook op de opname knop, dan gaat hij opnemen, dat is al zo vanaf de eerste modellen met druktoetsen.
Mijn C36 doet dat precies zo.

Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.

hallo forumleden.

H-Lab.
ja dat klopt maar dat deed hij niet het is inderdaad rec en play indrukken .
maar ik heb de fout al gevonden .
het zat in het tape drive control pcb wat was er stuk
een transistor. Q10 (BC 2237b ) sturing van de ledjes.
en diode D6 ( 1N4448 ).
dat even vervangen en werkt weer zoals het hoort.
toch we mooi he die schema's.

top jongens bedankt voor de tips.
ben blij met deze site.

groeten anton lagardy.

Mooi dat je het gevonden hebt, het is nostalgie maar perfecte machines om mee te werken, hou hem in de benen.

Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.