Samsung TV scherm pixels

Hallo,

Vandaag zat ik tv te kijken en wou mijn settings veranderen. Tot mijn verbazing zag ik "dansende pixels" over het menu gaan. Dit gebeurd alleen wanneer ik het menu open. Normaal kan ik gewoon tv kijken en zie ik niks vreemds.

Is dit een teken dat mijn scherm het begeeft?

Ik zal 2 screen sturen. 1 met normaal tv beeld en de andere met menu probleem

maartenbakker

Golden Member

Met het scherm (LCD paneel om verwarring te voorkomen) is niets mis. Het lijkt me een (aankomend) probleem met het mainboard.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 29 augustus 2016 01:18:59 schreef maartenbakker:
Met het scherm (LCD paneel om verwarring te voorkomen) is niets mis. Het lijkt me een (aankomend) probleem met het mainboard.

Dankjewel voor je bericht.

Heeft een led TV heeft een lcd panel?

Wat betekent dat voor mij..? Moet ik deze tv terug sturen naar mediamarkt? Of is het mogelijk voor een quickfix

je hebt gewoon een LCD paneel. bij de klassieke platte LCD schermen wordt de achtergrondverlichting door middel van CCFL's gedaan (soort smalle TL lampen).
bij jouw TV gebeurt de achtergrondverlichting gewoon met leds.

het blijft gewoon een LCD scherm alleen met een andere achtergrondverlichting.

als die binnen garanty is, zou ik toch snel contact opnemen.

http://icdn9.digitaltrends.com/image/backlighting-comparison-625x1000.png

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 29 augustus 2016 09:54:56 schreef fcapri:
je hebt gewoon een LCD paneel. bij de klassieke platte LCD schermen wordt de achtergrondverlichting door middel van CCFL's gedaan (soort smalle TL lampen).
bij jouw TV gebeurt de achtergrondverlichting gewoon met leds.

het blijft gewoon een LCD scherm alleen met een andere achtergrondverlichting.

als die binnen garanty is, zou ik toch snel contact opnemen.

[afbeelding]

Duidelijk.
Bedankt voor je heldere uitleg.

maartenbakker

Golden Member

Het ging mij bij het woord LCD paneel eigenlijk vooral om paneel, niet zozeer om LCD (dat zijn ze allemaal, behalve OLED en plasma). Het woord scherm wordt voor van alles gebruikt, soms zelfs voor het hele toestel, dus ik vind het te dubbelzinnig om te gebruiken. Paneel is het zichtbare deel plus alle optische lagen, het glas met de LCD zelf, de (LED) verlichting en soms nog wat electronica. Maargoed daar heb je allemaal niets aan.

Als er garantie opzit zou ik er in elk geval mee teruggaan of de technische dienst laten langskomen. Het kan van kwaad tot erger gaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 29 augustus 2016 12:34:53 schreef maartenbakker:
Het ging mij bij het woord LCD paneel eigenlijk vooral om paneel, niet zozeer om LCD (dat zijn ze allemaal, behalve OLED en plasma). Het woord scherm wordt voor van alles gebruikt, soms zelfs voor het hele toestel, dus ik vind het te dubbelzinnig om te gebruiken. Paneel is het zichtbare deel plus alle optische lagen, het glas met de LCD zelf, de (LED) verlichting en soms nog wat electronica. Maargoed daar heb je allemaal niets aan.

Als er garantie opzit zou ik er in elk geval mee teruggaan of de technische dienst laten langskomen. Het kan van kwaad tot erger gaan.

Zal het proberen.

Had net tv aangezet en snel naar het menu gegaan en zie geen bewegende "pixels" meer..

maartenbakker

Golden Member

Ik weet niet hoe lang je garantie nog loopt, maar je zou het ook nog even af kunnen wachten. Als je in je laatste maand van de garantie zit is het ernstiger dan wanneer je nog een jaar kunt wachten of het mankement terugkomt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."