zeezender Veronica in museum

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hugo Welther

Moderator

http://www.norderney.nl/ Dit is de hele geschiedenis.
Juul PEØJGJ was de technicus daar aan boord.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Lambiek

Special Member

Leuk. :) Het blijft toch een stukje nostalgie!!!!

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hey hallo,

Leuk hier eens wat te lezen over de zeezenders als fervente zeezender fan.
Niet echt bedoeld voor dit forum maar als smoes kan ik aanhalen dat ik hier niet gestart ben met dit onderwerp.

Er leeft gelukkig nog heel wat op internet over de zeezenders en er is gelukkig nog echt wel veel te vinden op het wwwnet :). Oude opnames, foto's , blogs, .... .
Zo bezit ik o.a. 5 scheepsmodellen gemaakt door wijlen de heer Paul Ciesielski en vele duizenden foto's en uuuuren opnames van al de zeezenders van weleer. Verder nog posters, T shirts ,...

Er zijn nog regelmatig bijeenkomsten waar zelfs nog de DJ's van vroeger op aanwezig zijn.

Groet,
Danny G.

Evarist

Golden Member

Ik wil nog wel naar zo'n bijeenkomst. Waar en wanneer is dat?
Ik was trouw luisteraar.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Hallo Evarist,

Hier nog een spotje betreffende de Mi Amigo radiodag van mei dit jaar die plaatsvond in het zgn "Rock Art museum" en een filmpje van pakweg een uur daar opgenomen. Blijkbaar een paradijs voor muziekliefhebber uit onze jonge jaren. Ik zou er ook eens echt naartoe moeten.

https://www.youtube.com/watch?v=_uFFojd44yM
https://youtu.be/bSFfh00tA84

Groet,
Danny G.

Hmm, interessante leerstof, ook voor iemand die de zeezenders nooit heeft meegemaakt (te jong) Maar ik ben wel geïnteresseerd in de geschiedenis van de radio dus leuke links. Ik heb op mijn iPod nog diverse uren jingles staan van de zeezenders als radio mi Amigo, Veronica, Caroline en een podcast documentaire over radio Caroline. Ik weet niet of ze ook te ontvangen waren (in begin) in Brabant, omgeving Tilburg. Zal eens aan mama vragen of ze ooit geluisterd heeft maar vermoed van niet. Het dorp waar ze woonde liep (loopt) altijd achter ;-)

mel

Golden Member

De boot van Veronica heeft een hele tijd in Maastricht gelegen, als discotheek of weet ik veel, maar is nu weggehaald.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
joopv

Golden Member

Op 2 september 2016 19:42:27 schreef brains:
Hmm, interessante leerstof, ook voor iemand die de zeezenders nooit heeft meegemaakt (te jong) Maar ik ben wel geïnteresseerd in de geschiedenis van de radio dus leuke links. Ik heb op mijn iPod nog diverse uren jingles staan van de zeezenders als radio mi Amigo, Veronica, Caroline en een podcast documentaire over radio Caroline. Ik weet niet of ze ook te ontvangen waren (in begin) in Brabant, omgeving Tilburg. Zal eens aan mama vragen of ze ooit geluisterd heeft maar vermoed van niet. Het dorp waar ze woonde liep (loopt) altijd achter ;-)

In Eindhoven was het geen probleem om Veronica te ontvangen.

Op internet zwerft een mp3 bestand rond van het laatste uur van radio Veronica. (Als je interesse hebt laat maar weten) Ik herinner me dat einde nog goed. Was bij een vriendje, we luisterden samen naar de radio op die zaterdag 31 augustus.

Evarist

Golden Member

Op 2 september 2016 21:01:21 schreef joopv:
Op internet zwerft een mp3 bestand rond van het laatste uur van radio Veronica. (Als je interesse hebt laat maar weten) Ik herinner me dat einde nog goed. Was bij een vriendje, we luisterden samen naar de radio op die zaterdag 31 augustus.

Hmm, ik herinner het me als van gisteren.
Het was als een stuk jeugd dat me ontnomen werd. Was Joop Den Uil niet de 'schuldige'?

Dankjewel, Danny.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 2 september 2016 21:01:21 schreef joopv:
Op internet zwerft een mp3 bestand rond van het laatste uur van radio Veronica.

Echt zwerven kun je dat niet noemen. Dat is zo ongeveer het bekendste fragment van de piraten-tijd van Veronica. Is meende dat de speech ook video was opgenomen, maar die kan ik zo niet vinden.
https://www.youtube.com/watch?v=WFlT4Le7XsU

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Voor zij die graag meer weten over of graag wat oude programma's,tunes,jingles enz ... downloaden van de zeezenders : er is nog heeeeel veel te vinden op vele websites en fora.
Indien gewenst post ik eventueel wel wat links. laat maar weten.

Groet
Danny G

Hallo brains,

Ik lees dat je interesse hebt voor de geschiedenis van de radio.
Wel,dan heb ik hier een link voor jou naar een wel heel bijzonder filmpje :

https://www.youtube.com/watch?v=8aXl5ryYWxY .

Het is de opname van een zeer boeiende documentaire uitgezonden in 1992 met als titel "de ontwikkeling van de radio" (in Nederland wel te verstaan). Men gaat terug tot in het prille begin van de radio inclusief pakkende momenten zoals het legendarische hoorspel van Orson Welles "War of the worlds" wat toendertijd een regelrechte chaos en paniek veroorzaakte in America en ook hier wereldberoemd werd. Ook de radio ten tijde van W.O. II. Enz,....

Van harte veel kijkplezier toegewenst.

Groet.

Ik ben net terug van een film vakantie project met vriendinnen uit frankrijk.
Ik had daar geen internet (dat is ook wel eens fijn, internetloos zijn) en ben nu mijn mails e.d. bij aan het werken. Ik ga eens op mijn gemak de youtube links bekijken, ik ben benieuwd.
@ danny g (en ook andere natuurlijk) Ik hou me altijd aanbevolen voor leuke links, fora e.d.