Sony RDR-HX710 "recovery" in display

Bovenstaande DVDrecorder is ooit werkend weggezet. Na lange tijd van stilstand heeft het apparaat een vrij donker display waarop eerst enkele seconden "welcome" opkomt. Je hoort de harddisk opstarten en lezen, waarna er "recovery" tot in de eeuwigheid knippert op het display.

In service mode de harddisk al eens geformatteerd, dit gaf aan dat het gelukt is, maar helaas is nu de melding "recovery" zelfs verdwenen. Enkel nog welcome en daarna is het display zwart. Buiten het service menu benaderen is er niets meer mogelijk (was evengoed zo wanneer die recovery knipperde).

Mijn eerste indruk is een harddrive waar eea niet meer opstaat/ van leesbaar was.
Geen idee hoe zo'n Sony werkt.

Iemand hier tips voor?

tnx
Gert

idd is dit vaak veroorzaakt door de hdd die gaar is. er zitten meestal B keuze modellen in van enig bekende merken.

je kunt ze in het service menu gewoon testen en formatteren voor de recorder. testen is nodig, want niet elke schijf is snel genoeg..

dit is een van de eerste uit 2005 nog, kan ook zijn dat er problemen met de voeding aan het komen zijn. ook zijn er vaker smd elco's op een driverboard welke slecht worden bij modellen van deze leeftijd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je bij een "werkende" recorder de hdd formatteert, dient die dan terug op te starten, of moet je er zelf terug de software op installeren?

Arco

Special Member

Sommigen van Philips hadden dat, of Sony het ook heeft gehad weet ik niet.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

idd, in menu andere hdd testen en installeren in het service menu. dat kun je wel vinden op internet. heb je geen extra software voor nodig..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nog één vraagje dan... als de interne harddisk nu niet meer zou functioneren, moet het toestel dan niet minstens opstarten. Ik bedoel zodanig dat je in de gewone gebruikersmenu's kan komen om bvb zenders in te stellen? Of gaat dat ding nu eerst zijn (nieuwe) HDD inorde brengen alvorens je er maar iets mee kan?

Er zijn een hoop moderne apparaten die voor dataopslag een hoop geheugen nodig hebben. Hun eigen besturingsysteem kan je dan goedkoop op de grote dataopslag opslaan.

Dit geldt voor de harddisk zelf, die een kleine boot-rom heeft en vervolgens de rest van z'n firmware van de schijf haalt. Maar ook op een hoger niveau bij bijvoorbeeld een harddisk-recorder heeft vaak een simpele boot-rom en dan de rest met user-menus op de schijf. Vandaar dat zomaar een nieuwe harddisk er in zetten niet werkt: Hij is dan z'n OS kwijt.

Een andere ontwerp keuze is natuurlijk om voldoende storage buiten de schijf te installeren zodat het OS daarop past. Hoe het bij jou apparaat zit weet ik niet. Maar mij zou het niet verbazen als het zo is als mijn eerste stuggestie.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

heb dit probleem al bij meerdere merken gehad, niet opstarten en blijven hangen met een tekst in beeld. de hdd's in die dingen zijn B keuze spul en vaker geeft een model met haperingen en vastlopers ook al betere resultaten met een andere hdd.

de disk wordt met opstarten getest, als dat niet goed is doet het toestel al niks. bijv een te trage disk geeft ook die problemen.

nadeel is dat een grotere disk niet uitmaakt, dit model heeft een 160GB meen ik. zet je er een 512GB model hdd in ,blijft maar 160GB bruikbaar.

formatteren en testen van de originele hdd levert vaak niks op, zeker als die dingen veel hebben gedraaid zijn de sectoren bechadigd en heb je er alleen problemen mee.

soms is dit al te triggeren door de recorder op het verkeerde moment van de netspanning te ontdoen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer